Προτάσεις της ΠΕΠΙΕΘ και του Γιώργου Βάλλη για να ενισχυθεί η ασφάλεια στη θάλασσα -« Η θάλασσα δεν είναι χώρος για πειράματα»

Το πρόσφατο περιστατικό σύλληψης του 50χρονου κυβερνήτη λάντζας στον Πόρο, ο οποίος βρέθηκε υπό την επήρεια μέθης κατά τη μεταφορά επιβατών, φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για αυστηρότερους ελέγχους στη ναυσιπλοΐα, ιδιαίτερα ενόψει της επικείμενης τουριστικής σεζόν.

Προτάσεις της ΠΕΠΙΕΘ και του Γιώργου Βάλλη για να ενισχυθεί η ασφάλεια στη θάλασσα -« Η θάλασσα δεν είναι χώρος για πειράματα»

Προτάσεις της ΠΕΠΙΕΘ και του Γιώργου Βάλλη για να ενισχυθεί η ασφάλεια στη θάλασσα -« Η θάλασσα δεν είναι χώρος για πειράματα»
Προτάσεις της ΠΕΠΙΕΘ και του Γιώργου Βάλλη για να ενισχυθεί η ασφάλεια στη θάλασσα -« Η θάλασσα δεν είναι χώρος για πειράματα»

Με την κίνηση στις ελληνικές θάλασσες να αυξάνεται κατακόρυφα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η ασφάλεια των επιβατών και η τήρηση των κανονισμών ναυσιπλοΐας πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο των αρμόδιων αρχών. Το γεγονός ότι ο κυβερνήτης ενός επαγγελματικού σκάφους βρέθηκε να εκτελεί το δρομολόγιό του υπό την επήρεια αλκοόλ καταδεικνύει μια ανησυχητική χαλάρωση των ελέγχων.

Σύμφωνα με το άρθρο 233 του Ποινικού Κώδικα, η μέθη εν υπηρεσία αποτελεί σοβαρό αδίκημα, ενώ το άρθρο 291 περί διατάραξης της ασφάλειας των πλοίων τονίζει την επικινδυνότητα τέτοιων συμπεριφορών. Η επέμβαση του Λιμεναρχείου Πόρου ήταν άμεση, ωστόσο, το ζήτημα είναι ευρύτερο και απαιτεί προληπτικά μέτρα ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ζωή των επιβατών.

Πέρα από την κατανάλωση αλκοόλ, βασικό ζήτημα αποτελεί και η τήρηση των κανόνων ναυσιπλοΐας, όπως τα όρια ταχύτητας και οι ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ των πλωτών μέσων. Σε τουριστικούς προορισμούς όπως ο Πόρος, όπου η κυκλοφορία των σκαφών είναι έντονη, η αδιαφορία για τους κανονισμούς μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ατυχήματα. Η Πολιτεία οφείλει να ενισχύσει τους ελέγχους, τόσο μέσω των Λιμεναρχείων όσο και με την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών, όπως ραντάρ παρακολούθησης και κάμερες επιτήρησης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ), Γιώργος Βάλλης, έχει καταθέσει προτάσεις προς τις αρμόδιες αρχές με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας στη θάλασσα.

Οι προτάσεις του περιλαμβάνουν αυστηρότερους ελέγχους για την τήρηση των ορίων ταχύτητας, την ύπαρξη σαφών διαδρόμων ναυσιπλοΐας και τη χρήση αλκοομετρικών τεστ σε τακτική βάση για τους κυβερνήτες.

Παράλληλα, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η ανεξέλεγκτη ενοικίαση μικρών σκαφών χωρίς δίπλωμα, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται επικίνδυνες συμπεριφορές σε οργανωμένες παραλίες και περιοχές με λουόμενους. Ως ΠΕΠΙΕΘ έχουμε λάβει φωτογραφίες και καταγγελίες από διάφορα νησιά που αποδεικνύουν πως βαρκάκια διαφημίζονται προς ενοικίαση χωρίς κανένα απαιτούμενο δίπλωμα, κάτι που δημιουργεί τεράστιο κίνδυνο για την ασφάλεια στη θάλασσα.

Η έλλειψη ενός σαφούς και αυστηρού θαλάσσιου ”Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας” είναι εμφανής. Σε αντίθεση με την ξηρά, όπου τα όρια ταχύτητας, οι προτεραιότητες και οι ποινές για παραβάσεις είναι καθορισμένες, στη θάλασσα η νομοθεσία είναι συχνά ασαφής. Η θέσπιση ενός ενιαίου και υποχρεωτικού θαλάσσιου ”ΚΟΚ” είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας πλωτών μέσων, την επιβολή αυστηρών ποινών για επικίνδυνη πλεύση και την οριοθέτηση ζωνών ασφαλείας για λουόμενους. Αντίστοιχες πρακτικές έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με θετικά αποτελέσματα.

Η περσινή τουριστική σεζόν ανέδειξε πληθώρα περιστατικών που, ευτυχώς, δεν μετατράπηκαν σε τραγωδίες. Ωστόσο, δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στην τύχη. Πρέπει άμεσα να θεσπιστεί ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο για τη ρύθμιση της ναυσιπλοΐας από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο, το οποίο θα περιλαμβάνει ελέγχους, πρόστιμα και σαφείς οδηγίες για την κυκλοφορία των πλωτών μέσων. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Νότια Γαλλία, έχουν ήδη θεσπίσει αυστηρούς κανόνες για τις αποστάσεις, τις ταχύτητες και τις προσεγγίσεις σε λιμάνια και παραλίες, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων.

Δεν επιτρέπεται να προσεγγίζουν τα λιμάνια και τις μαρίνες με υπερβολικές ταχύτητες, ούτε να κινούνται κοντά σε παραλίες και ακτογραμμές ανεξέλεγκτα. Η ανεπαρκής επιτήρηση και οι ελλιπείς έλεγχοι επιτρέπουν σε πολλούς να αγνοούν τους κανόνες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ρίσκο σοβαρών περιστατικών.

Η Πολιτεία οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα πριν να είναι αργά. Η θάλασσα δεν είναι χώρος για επικίνδυνα πειράματα και χαλαρή εφαρμογή των νόμων. Χρειάζεται αυστηρή επιτήρηση, υπεύθυνη συμπεριφορά και σεβασμός στους κανόνες ασφαλείας, ώστε να αποφύγουμε δυσάρεστες εξελίξεις που θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί.

Με την τουριστική περίοδο να πλησιάζει, η ασφάλεια στις ελληνικές θάλασσες πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Τα περιστατικά παραβίασης των κανονισμών δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται περιστασιακά, αλλά με συστηματικά μέτρα που θα διασφαλίσουν την προστασία επιβατών και πληρωμάτων.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΠΟΡΟΥ 7.2.25

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.