“Περιοδεύων Θίασος”: Μια σκοτεινή κωμωδία για 2ο χρόνο στο θέατρο Τζένη Καρέζη

Μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία της για δυο συνεχόμενες θεατρικές σεζόν, η σκοτεινή κωμωδία ΠΕΡΙΟΔΕΥΩΝ ΘΙΑΣΟΣ επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη», από τις 11 Ιανουαρίου για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

“Περιοδεύων Θίασος”: Μια σκοτεινή κωμωδία για 2ο χρόνο στο θέατρο Τζένη Καρέζη

"Περιοδεύων Θίασος": Μια σκοτεινή κωμωδία για 2ο χρόνο στο θέατρο Τζένη Καρέζη
“Περιοδεύων Θίασος”: Μια σκοτεινή κωμωδία για 2ο χρόνο στο θέατρο Τζένη Καρέζη

Η μυθοπλασία συναντά το ντοκουμέντο σε μια σκοτεινή κωμωδία πάνω στις πολλαπλές περιπέτειες του Εθνικού Διχασμού και της Μικρασιατικής Καταστροφής. Ο «Περιοδεύων Θίασος» είναι ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο από την βραβευμένη ηθοποιό και σκηνοθέτη Ελεάνα Γεωργούλη, υπό τις πρωτότυπες μουσικές του Θάνου Κοσμίδη των Burger Project. Στο ρόλο του Γελωτοποιού, ο δαιμονικός Γεράσιμος Γεννατάς.

Μέσα από ένα παράδοξο βαριετέ καταστρώματος, η παράσταση ταξιδεύει στο χρόνο, διατρέχοντας τα πολιτικά αδιέξοδα που καταβροχθίζουν τη χώρα μας, αγγίζοντας άλλοτε βλάσφημα και άλλοτε ιλαρά τα αποτρόπαια του κόσμου που συνεχίζουν να κυριαρχούν.

Σμύρνη, Σεπτέμβρης του 1922. Ένας Αμερικανός πολίτης ναυλώνει το πλοίο Mimosa που θα μεταφέρει δύο χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας στον Πειραιά. Έχοντας μόλις γλιτώσει από τις φλόγες στην προκυμαία, τρεις θεατρίνοι, πάνω σε ένα κατάστρωμα κρατούν συντροφιά στο πλήθος μέχρι να φτάσει απέναντι. Η ταχυδακτυλουργός Νινέτ ειδικεύεται στις εξαφανίσεις πλήθους και στις γενοκτονίες. Ο Γελωτοποιός ζωντανεύει τον Κωνσταντίνο, ένα πίθηκο με το όνομα του Βασιλιά που χορεύει μπαλέτο και τραγουδά άριες. Ο νοσταλγικός Ακροβάτης θυμάται την εταίρα μάνα του και τον Τούρκο πατέρα του. Φιγούρες ενός κοσμοπολιτισμού που δεν υπάρχει πια, ήρωες της εποχής που αγωνίστηκαν για το αβέβαιο αύριο της ενσωμάτωσης. Σχοινοβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή όπου τα όρια του τραγικού και του κωμικού διαπλέκονται, ο Γελωτοποιός, η Νινέτ και ο Ακροβάτης σκέφτονται δυνατά, παίζουν μουσική, χορεύουν, τραγουδούν, αναζητούν απαντήσεις για τη ζωή, το θάνατο, όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν.

Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2022, του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η παράσταση παρουσιάστηκε στις 6 και 7 Αυγούστου 2022 στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου.

"Περιοδεύων Θίασος": Μια σκοτεινή κωμωδία για 2ο χρόνο στο θέατρο Τζένη Καρέζη
“Περιοδεύων Θίασος”: Μια σκοτεινή κωμωδία για 2ο χρόνο στο θέατρο Τζένη Καρέζη

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΡΙΑΣ

« Μελετώντας στη διάρκεια της έρευνας το χρονικό της Μικρασιατικής Καταστροφής, αισθανόμουν ολοένα και πιο δυνατά πως αυτό που συνέβη δεν ήταν μοναχά ο ζοφερός επίλογος μιας βαριά στρατιωτικής ήττας και η πυρπόληση του τόπου. Ήταν ο θάνατος του υπαρκτού κοσμοπολιτισμού, το ιστορικό τέλος μιας ετεροτοπίας όπου το διαφορετικό συνυπήρχε αρμονικά. Ήταν η καθολικότητα της βαναυσότητας που ξέσπασε πάνω στους ελληνικούς πληθυσμούς των παραλίων, ο ξεριζωμός και η επώδυνη μετάβασή τους σε μια Ελλάδα, φτωχή και αμήχανη απέναντι στην τεράστια προσφυγική κρίση που μαίνονταν. Ηθελημένα ή αθέλητα, το τραύμα της Καταστροφής έχει περάσει στη συλλογική μας μνήμη. Και ένα τραύμα βαθύ σαν και αυτό μένει ανοιχτό μέσα στην παρέλευση των χρόνων. “Η μνήμη όπου και να την αγγίξεις πονεί”, όπως λέει στους στίχους του ο Σεφέρης. Όμως πια είναι βαθιά η ανάγκη να θυμηθούμε. Να μην ξεχάσουμε τι μας φέρνει εδώ. Γιατί χωρίς τη μνήμη δεν υπάρχει ταυτότητα κι κινδυνεύουμε έτσι να απομείνουμε αθύμητοι καβαλάρηδες ενός άγνωστου παρελθόντος. Γιατί αυτό συνέβη. Κι ίσως να ξανασυμβεί. Κι ίσως η μνήμη να είναι η μονή που μπορεί να το αποτρέψει. Στόχος της έρευνας μας και της παραστατικής αυτής πρότασης, η ψηλάφηση του τραύματος, με έναν τρόπο αναπάντεχο. Καθώς έγραφα η περίφημη φράση του Μπρετόν με κέντριζε: το χιούμορ της κρεμάλας. Μιλάμε για το θάνατο γελώντας και έτσι ίσως να του βγάζουμε και λίγο τη γλώσσα. Με έσπρωξε ως εδώ η αίσθηση ότι η αλήθεια στο θέατρο δεν μπορεί να ειπωθεί με πολιτική ορθότητα και ίσες αποστάσεις. Πρέπει να ειπωθεί τολμηρά και αθυρόστομα, με αλητεία μα και εντιμότητα μαζί. Όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν.»

Ελεάνα Γεωργούλη

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία | Πρωτότυπο Κείμενο | Κίνηση: Ελεάνα Γεωργούλη

Ερμηνεία: Γιάννης Ασκάρογλου, Γεράσιμος Γεννατάς, Μάρια Φλωράτου

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θάνος Κοσμίδης

Σκηνογραφία, κοστούμια: Γιώργος Τρικκαλιώτης

Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα

Φωτογραφίες: Karol Jarek

Video design: Χρυσάνθη Μπαδέκα

Promo Trailer: Αλέξης Ζαφειράκης

Μουσικοί επί σκηνής: Γεράσιμος Γεννατάς (κλαρινέτο), Μάρια

Φλωράτου (κοντραμπάσο), Γιάννης Ασκάρογλου (κρουστά)

Βοηθός Σκηνοθέτη: Θεοδόσης Τανής

Βοηθός Εκτέλεσης Παραγωγής: Μαριλίνα Γιάννη

Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

Οργάνωση παραγωγής: Retrospectiva Productions ΑΜΚΕ & Άνοιγμα ΑΜΚΕ

ΟΠΤΙΚΟΑΣΚΟΥΣΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=pNN8d9u6xx4

Teasers:

https://www.youtube.com/watch?v=dkEVVGAVRE https://www.youtube.com/watch?v=oefQ3CThD20

Ιστοσελίδα Παράστασης:

https://www.eleanageorgouli.com/travellingplayers.html

Facebook Page:

www.facebook.com/RetrospectivaCompany

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ RETRꝊSPECTIVA

Η RETRꝊSPECTIVA δημιουργήθηκε το 2020 από την ηθοποιό/σκηνοθέτη και εκπαιδευτικό του θεάτρου Ελεάνα Γεωργούλη, από τον τέως διεθνή ποδοσφαιριστή και νυν προπονητή ποδοσφαίρου, Δημήτρη Ελευθερόπουλο και από την Επίκουρη Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, Λαμπρίνα Γιώτη. Στόχος της RETRꝊSPECTIVA η ανάδειξη του έργου νέων καλλιτεχνών στον τομέα των παραστατικών τεχνών (θέατρο, χορός, μουσική), στην προώθηση νέας πρωτότυπης εγχωρίας δραματουργίας, στην παροχή υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης στην εκπόνηση έρευνας μέσα από τη διεπιστημονικότητα στον τομέα των τεχνών, διερευνώντας τη συνεχή διαλεκτική σχέση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΔΕΥΟΝΤΑ ΘΙΑΣΟ:

«Η Ελεάνα Γεωργούλη σκηνοθέτησε μια πολύπλευρη παράσταση, με λάμψη καμπαρέ, αναμετρώμενη με μια ιστορικής σημασίας καταστροφή μέσα από γλυκόπικρο χιούμορ, δίνοντας χώρο στα σώματα των τριών ηθοποιών της να δημιουργήσουν πολλαπλά προσωπεία, και ταυτόχρονα να αναδείξουν το πολύπλευρο ταλέντο τους.» Δημήτρης Τσατσούλης / Ημερόδρομος

«Θαυμάζουμε την υπνωτική υποβολή που επιτυγχάνεται δια της κωμικής υπερβολής στη διαχείριση ενός κάθε άλλο παρά αστείου θέματος. Πρωτότυπη και γενναία ματιά. Είναι δύσκολο να μιλάς με τη φωνή τής Αλήθειας στο θέατρο, τον κατ’ εξοχήν χώρο του συμβατικού ψεύδους. Εκπληκτικής υποκριτικής δεξιοτεχνίας παράσταση. Τρεις ηθοποιοί γεμίζουν τον αναπεπταμένο χώρο με τις βιντεοπροβολές και τα ψηφιακά συνθήματα.» Κωνσταντίνος Μπούρας-Η πόλη ζει

Η Ελεάνα Γεωργούλη υπογράφει ένα αυθεντικότατο μουσικό βαριετέ/καμπαρέ με τρείς ισχυρές δραματικές προσωπικότητες, τρεις εξαιρετικούς ηθοποιούς. […] Yπέροχες ερμηνείες, χορευτικές και τραγουδιστικές. Tο χιούμορ άπλετο, σκοτεινό, ιδιοφυές. […] Μαρία Γιαννάτου | Pasta Flora

«Γλυκόπικρος, τραγικός, συγκινητικά αστείος και πέρα για πέρα απρόσμενος, ο “Περιοδεύων θίασος”. Μάνος Θηραίος-URBAN LIFE

«H Γεωργούλη γράφει ένα δυνατό κείμενο, με ουσία, ιστορική ακρίβεια και μέτρο, που δε χαρίζεται σε κάποιον. Η σκηνοθεσία της επιτρέπει στο λόγο να αναπνεύσει, αφού αφήνει χώρο για μαγικές σιωπές.» Κωστής Μπίτσιος-ΑΠΟ ΤΙΣ 4 ΣΤΙΣ 5

«Το κείμενο διασχίζει το χρόνο και τα όρια ανθρώπινου και θηριώδους παίρνουν νέες συμβολικές διαστάσεις. Η νοσταλγία της Σμύρνης και ενός τρόπου ζωής που συνδύαζε αγαστά την Ανατολή και την Δύση εμπλέκεται τεχνηέντως με την αναζήτηση και απόδοση ευθυνών, με τον πόνο του ξεριζωμού, τη βία, το θάνατο…Η Γεωργούλη διαβάζει την ιστορία της περιόδου και παίρνει θέση.» Μαρώ Τριανταφύλλου-rednblack.gr

Το κέρασμα της παράστασης ήταν ένα σωτήριο νερό της λήθης που ξεπλένει την ψυχή μέσα από τη σωστή επανακατανόηση της Ιστορίας, όπως αυτή θα πρέπει αφομοιώνεται στη μνήμη. […]Οι ηθοποιοί ένα τρίο διαφορετικών χαρακτήρων με προεξάρχοντα τον Γεράσιμο Γεννατά, ο οποίος καθηλώνει στο παίξιμό του και παρασέρνει τον θεατή […] Κασσάνδρα Αλογοσκούφη | Αποστακτήριο Λόγου

«Η Ελεάνα Γεωργούλη παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον κείμενο, πρωτοποριακό και συγχρόνως μοναδικό στο είδος του.» Ελένη Κασούρα-Debop

«Με εξαιρετική μαεστρία στην ακροβασία μεταξύ ρεαλισμού και υπερρεαλισμού, ο Περιοδεύων Θίασος της Ελεάνας Γεωργούλη δείχνει μία από τις μεγαλύτερες και πιο πολυεπίπεδες ήττες του Ελληνικού Έθνους… στο Ελληνικό Έθνος.» Ελπινίκη Νίνου-ΘΕΑΤΡΟ.GR

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Θέατρο «Τζένη Καρέζη»: Ακαδημίας 3, 106 71 Αθήνα

Hμέρες & Ώρες Παραστάσεων: Πέμπτη στις 21:00 και Σάββατο στις 18:30

Διάρκεια: 90 λεπτά

Προπώληση: www.more.com/theater/periodeuon-thiasos-2os-xronos

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ (γενική είσοδος), 14 ευρώ (μειωμένο)

Ώρες και μέρες ταμείου:

Καθημερινά 11:00 – 14:00 και 17:00 – 21:30

Τηλ.: 2103636144

https://theatrotzenikarezi.gr/

www.facebook.com/TzeniKareziTheater

www.instagram.com/tzeni_karezi_theatre

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.