Παλιό λιμάνι Σπετσών: Πώς ΠΕΠΙΕΘ και Γιώργος Βάλλης διεκδίκησαν και πάλι την ελεύθερη πρόσδεση των σκαφών -«Θα ήταν ταφόπλακα»

Η πρόσφατη απόφαση του Λιμεναρχείου Σπετσών να απαγορευτεί η πρόσδεση ιδιωτικών και επαγγελματικών θαλαμηγών στον Παλαιό Λιμένα Σπετσών είχε προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις από τον ναυτιλιακό και τουριστικό κλάδο, με αρνητικές επιπτώσεις για τον θαλάσσιο τουρισμό και τους επαγγελματίες που εξυπηρετούνται από την περιοχή.

Παλιό λιμάνι Σπετσών: Πώς ΠΕΠΙΕΘ και Γιώργος Βάλλης διεκδίκησαν και πάλι την ελεύθερη πρόσδεση των σκαφών -«Θα ήταν ταφόπλακα»

Η στήριξη του προέδρου της ΠΕΠΙΕΘ για τη Λιμενάρχη της Ύδρας απέναντι στα κακόβουλα σχόλια και τις δυσφημίσεις

«Είναι παράλογο να ζητούν να φύγουν τα σκάφη από το λιμάνι -Ποιος παίρνει αποφάσεις;» τόνισε σε παλαιότερη συνέντευξή του στο KONTRA CHANNEL ο πρόεδρος της ΠΕΠΙΕΘ, cpt Γιώργος Βάλλης.

Όπως είχε κάνει τότε γνωστό ο πρόεδρος της Ένωσης, μετά την παρέμβαση της ΠΕΠΙΕΘ, το Υπουργείο παρενέβη με τη σειρά του και ακύρωσε την απαγόρευση. Ωστόσο, ενώ το ζήτημα φαινόταν να έχει διευθετηθεί, άγνωστοι δεν σεβάστηκαν αυτή την απόφαση και αφαίρεσαν όλες τις δέστρες και τις μπίντες από το λιμάνι, καθιστώντας αδύνατη την πρόσδεση σκαφών: «Δεν ξέρουμε ποιος έδωσε την εντολή, αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι αυτή τη στιγμή μόνο οι δέστρες των νερουλάδικων έχουν μείνει… Δεν σέβονται το υπουργείο Ναυτιλίας;».

Σε άλλη συνέντευξή του στο iefimerida.gr τόνισε ότι μια τέτοια απόφαση απαγόρευσης «Θα ήταν ταφόπλακα, καθώς ο κόσμος δεν θα μπορούσε να προσεγγίσει το νησί».

Πάντως από την πλευρά του ο cpt. Γιώργος Βάλλης, μετά την απόφαση ανάκλησης της απαγόρευσης πρόσδεσης σκαφών στον Παλαιό Λιμένα Σπετσών, έστειλε ευχαριστήρια επιστολή για την άμεση παρέμβαση του Υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη, τονίζοντας ότι: «Εμείς πάντα σαν ένωση θα λειτουργούμε εποικοδομητικά́τόσο για το καλό́του κλάδου μας καθώς και γενικότερα του τουρισμού́που αποτελεί σημαντικό́ βραχίονα για την ανάπτυξη της χωράς μας.»

Η Σημασία του Παλαιού Λιμένα Σπετσών για τον θαλάσσιο τουρισμό

Ο Παλαιός Λιμένας Σπετσών αποτελεί έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη, με το νησί να προσελκύει μεγάλο αριθμό από VIP τουρίστες.

Η απόφαση της απαγόρευσης αμέσως θεωρήθηκε καταστροφική για τον τουρισμό και την οικονομία του νησιού, δεδομένου ότι οι Σπέτσες αποτελούν κορυφαίο προορισμό και συνεπώς συμβάλλουν σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας. Γιατί;

–          Θα μείωνε την προσβασιμότητα των Σπετσών για τους ναυτικούς τουρίστες, οι οποίοι μπορεί να επιλέξουν άλλους προορισμούς.

–          Θα έπληττε τις τοπικές επιχειρήσεις, όπως εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία, και εταιρείες παροχής υπηρεσιών στα σκάφη.

–          Θα δημιουργούσε προβλήματα στους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού, οι οποίοι χάνουν ένα σημαντικό σημείο στάθμευσης και ανεφοδιασμού.

Αντιδράσεις και Πρωτοβουλίες της ΠΕΠΙΕΘ

Η ΠΕΠΙΕΘ αντέδρασε άμεσα στην απόφαση, στέλνοντας επιστολές και επικοινωνώντας με τις αρμόδιες λιμενικές και δημοτικές αρχές, αλλά και το Υπουργείο Ναυτιλίας. Μέσω αυτών των ενεργειών, επεδίωξε να αναδείξει τις αρνητικές συνέπειες της απαγόρευσης και να πιέσει για την αναθεώρησή της.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΕΠΙΕΘ, Cpt. Γιώργος Βάλλης:

–   μίλησε για «”θανάτωση” του Ελληνικού yachting», καθώς η απόφαση να «στοιβαχτούν» όλα τα σκάφη στο νέο λιμάνι θα δημιουργούσε συνωστισμό, αλλά και κίνδυνο ατυχήματος γιατί τα σκάφη θα ήταν εκτεθειμένα σε απόνερα, κυματισμούς και μεγάλες ταχύτητες, δεδομένου του ότι ακόμα δεν έχουν ληφθεί μέτρα περί αυτού.

  • (Όσον αφορά την ταχύτητα στο νέο λιμάνι των Σπετσών, η ΠΕΠΙΕΘ ήδη από τις 6/9/2024 είχε επιστολή στο Υπ. Ναυτιλίας σχετικά με τη τήρηση των ταχυτήτων κατά την είσοδο και έξοδο στα λιμάνια, για το πέρασμα στα στενά και στους διαύλους και στην ακτογραμμή)

–   Ζήτησε από το Υπ. Ναυτιλίας να πραγματοποιηθεί ΕΔΕ, ύστερα από κραυγές και καταιγισμό καταγγελιών από τοπικούς φορείς και κατοίκους και ιδιαίτερα του Παλιού Λιμανιού των Σπετσών, ότι κόπηκαν οι δέστρες παρανόμως χωρίς καμία απόφαση και έγκριση.

–   Γνωστοποίησε το ζήτημα στα ΜΜΕ και στα κοινωνικά δίκτυα, ζητώντας επαναξιολόγηση της απόφασης, ώστε να ευαισθητοποιήσει όχι μόνο τους επαγγελματίες του χώρου, αλλά και το ευρύ κοινό, καθώς το θέμα αφορά άμεσα τον ναυτικό τουρισμό στην Ελλάδα, αλλά και την ίδια την οικονομία.

–  Επιδίωξε διάλογο με τον Δήμο Σπετσών, τους επαγγελματίες του νησιού και τα σωματεία που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ναυτιλίας.

Οι Προτάσεις της ΠΕΠΙΕΘ

Η ΠΕΠΙΕΘ δεν στάθηκε μόνο στην καταγγελία της απαγόρευσης, αλλά προχώρησε σε ρεαλιστικές προτάσεις, προκειμένου να βρεθεί μια βιώσιμη λύση που να εξυπηρετεί όλους τους εμπλεκόμενους.

Εκτός από το να επαναξιολογήσουν την απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που θα προκαλούσε η πλήρης απαγόρευση και εξετάζοντας ηπιότερες λύσεις, ζήτησε:

–    οριοθέτηση ειδικών σημείων πρόσδεσης στον Παλαιό Λιμένα, ώστε να εξυπηρετούνται ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη με συγκεκριμένους κανόνες που θα αποτρέπουν το συνωστισμό.

–    θέσπιση ωραρίων κατά τα οποία θα επιτρέπεται η πρόσδεση των θαλαμηγών, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία του λιμανιού ή των άλλων χρηστών.

–    να βελτιωθούν οι λιμενικές υποδομές, προκειμένου να υπάρχει επαρκής χώρος για την πρόσδεση των σκαφών χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα στη ναυσιπλοΐα ή την ασφάλεια.

Η σημασία της συνεργασίας για μια βιώσιμη λύση

Η απαγόρευση πρόσδεσης στον Παλαιό Λιμένα Σπετσών είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η έλλειψη διαβούλευσης μπορεί να οδηγήσει σε αποφάσεις που πλήττουν κρίσιμους τομείς της οικονομίας, ενώ τονίζει ότι η καλύτερη προσέγγιση είναι ο διάλογος και η συνεργασία μεταξύ των αρχών, των επαγγελματιών του θαλάσσιου τουρισμού και των τοπικών κοινωνιών.

Η αναζήτηση ρεαλιστικών λύσεων, όπως αυτές που προτείνει η Ένωση, μπορεί να επιτρέψει τη συνεχή ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στις Σπέτσες, διατηρώντας παράλληλα την τάξη και την ασφάλεια στον λιμένα.

Η ΠΕΠΙΕΘ θα συνεχίσει την πίεση προς τις αρχές, επιδιώκοντας μια λύση που θα διασφαλίζει τόσο τα δικαιώματα των πληρωμάτων και των επαγγελματιών, όσο και την ισορροπία στην τοπική κοινωνία των Σπετσών.

Scroll to Top

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.