Ο Γιώργος Βάλλης στον Real Voice για θέματα θαλάσσιου τουρισμού

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Cpt. Γιώργος Βάλλης ήταν καλεσμένος στην εκπομπή της δημοσιογράφου Νατάσας Ράγιου στον REAL VOICE για να μιλήσει για πολλά και ενδιαφέροντα θέματα που σχετίζονται με τον Ελληνικό Θαλάσσιο Τουρισμό.

Ο Γιώργος Βάλλης στον Real Voice για θέματα θαλάσσιου τουρισμού

Ο Γιώργος Βάλλης στον Real Voice για θέματα θαλάσσιου τουρισμού
Ο Γιώργος Βάλλης στον Real Voice για θέματα θαλάσσιου τουρισμού

Ο Cpt. Γιώργος Βάλλης με αφορμή το ναυάγιο στη Σάμο όπου πνίγηκαν 3 άνθρωποι,  αρχικά αναφέρθηκε στο μεταναστευτικό θέμα. Διαπιστώνει ότι ενώ το Λιμενικό προσπαθεί, δεν υπάρχει ανάλογο προσωπικό στα νησιά και τα ανάλογα πλωτά μέσα για να ενεργήσουν στο σοβαρό αυτό θέμα των μεταναστών. Ακόμα και  το Πολεμικό Ναυτικό και οι Φρεγάτες δεν είναι αρκετά για να συμβάλουν και να  βοηθήσουν καθώς η Ελληνική ακτογραμμή  έχει μεγάλη έκταση  και χρειάζεται συνεχή φύλαξη. Η απόσταση είναι πάρα πολύ μικρή και είναι πολύ εύκολη η πρόσβαση στα Ελληνικά Χωρικά Ύδατα. Έχουν φτάσει στο σημείο να τους μεταφέρουν με σάπιες λέμβους στις οποίες έχουν γρήγορες μηχανές και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μεταφέρουν τους μετανάστες στην χώρα μας χωρίς να τους νοιάζει η ανθρώπινη ζωή. Χρειάζεται συνεργασία αρχών, αυστηρότητα στους ελέγχους και ενίσχυση με  δυναμικό προσωπικό σε καίρια σημεία. Θεωρεί ανεπίτρεπτο το γεγονός να δημιουργηθούν δομές σε νησιά που έχουν έντονο τουρισμό από τον οποίο συντηρούνται όπως η Ρόδος.

Στη συνέχεια κάνοντας έναν απολογισμό της καλοκαιρινής περιόδου στον κλάδο του Yachting, αναφέρει ότι υπάρχει μείωση του 20-30% ενώ στα νησιά η μείωση αυτή έφτασε το 30-40%. Πολλοί παράγοντες συνέβαλλαν σε αυτό όπως οι Εκλογές στην Ευρώπη, το Euro, οι Ολυμπιακοί αγώνες και οι πόλεμοι που μαίνονται. Αυτό δεν έχει μόνο επίπτωση στο πορτοφόλι των ιδιοκτητών αλλά κυρίως στην συνεισφορά του Ελληνικού Τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας αλλά και στο ότι πολλοί θα μείνουν άνεργοι τον χειμώνα. Ελπίζει ότι του χρόνου θα είναι τα πράγματα πολύ καλύτερα.

Ο Cpt. Γιώργος Βάλλης δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε σημαντικά θέματα που έχουν να κάνουν με την ακτοπλοΐα, όπως το καίριο θέμα της πρόσβασης των ΑΜΕΑ στα πλοία. Με αφορμή το γεγονός με τη Μυρτώ, η Ένωση έστειλε προτάσεις σύμφωνα με τις οποίες θα πρέπει να υπάρχουν ειδικές θέσεις για αυτά τα άτομα και τα αυτοκίνητα που τα μεταφέρουν, να έχουν άμεση και γρήγορη πρόσβαση στους ανελκυστήρες και να τηρείται συγκεκριμένο πρωτόκολλο  από τους ναυτικούς μέσα στα πλοία χωρίς να στηρίζονται μόνο στο ανθρώπινο φιλότιμο.

Επίσης o Cpt. Γιώργος Βάλλης τόνισε την αναγκαιότητα ύπαρξης κανόνων και νέων κωδικών στη θάλασσα όπως υπάρχουν και τηρούνται στην Ευρώπη, στη Νότια Γαλλία. Για παράδειγμα να υπάρχουν όρια ταχυτήτων και αποστάσεων στα πλοία όταν μπαίνουν στα λιμάνια ώστε να διαφυλάσσεται η ασφάλεια και της ανθρώπινης ζωής αλλά και να μην δημιουργούνται υλικές ζημιές στα σκάφη.  Να υπάρχει ειδική νομοθεσία και να τηρείται αυστηρό πρωτόκολλο.

Τόνισε ιδιαίτερα την αναγκαιότητα ύπαρξης φωτεινών τσαμαδούρων στα σημεία που υπάρχουν ξέρες και μικρά νησιά    ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα των σκαφών. Και φυσικά το συχνό φαινόμενο βαρκάκια να βγαίνουν στην παραλία περνώντας ανάμεσα στους λουόμενους  και στα παιδιά με μεγάλο κίνδυνο ακόμα και να τους σκοτώσουν.

Δεν παρέλειψε να μιλήσει για τα διάφορα γεγονότα που έχουν συμβεί με τα πλοία που βιάζονται στα λιμάνια και δημιουργούνται προβλήματα με τους καταπέλτες και ανθρώπους να  κινδυνεύουν να πέσουν στη θάλασσα. Όπως υπάρχουν στη στεριά νόμοι και έλεγχοι έτσι πρέπει να γίνεται και στη θάλασσα.  Πάνω απ’ όλα σημασία έχει η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής. Χρειάζεται η συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας, του Αρχηγείου, των Λιμενικών Αρχών και η παρέμβαση ακόμα και του Πρωθυπουργού. Η Ελλάδα είναι Ναυτιλιακή δύναμη και θα πρέπει να ακολουθεί και να υποστηρίζει αυτόν τον τίτλο. Γεγονός είναι ότι θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση πλοίων, κατασκευή πλοίων, ύπαρξη ανάλογου εξοπλισμού αλλά και διαμόρφωση των λιμανιών ώστε να μπορούν να δεχτούν τα νέα πλοία που είναι κατά πολύ μεγαλύτερα. Επίσης δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό για να καλύψει τις ανάγκες των νησιών που ξεπερνούν τα δεδομένα.

Τέλος ο Cpt. Γιώργος Βάλλης εκφράζει την λύπη του για την δυσκολία υλοποίησης όλων των μέτρων αλλά και των προτάσεων που και ο ίδιος έχει καταθέσει κατά διαστήματα στους αρμόδιους και ελπίζει γρήγορα στην υλοποίησή τους πριν θρηνήσουμε και άλλα θύματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.