Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Cpt. Γιώργος Βάλλης, φιλοξενήθηκε στη συχνότητα της Ραδιοφωνίας Κυκλάδων 101,3 και στην εκπομπή “Cyclades On Air”.
Ο Γιώργος Βάλλης φιλοξενήθηκε στη συχνότητα της Ραδιοφωνίας Κυκλάδων 101,3
Ο Cpt. Γιώργος Βάλλης σε συνέχεια του περιστατικού με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» στο λιμάνι του Γαυρίου στην Άνδρο, μετέφερε πληροφορίες για τις συνθήκες που επικρατούσαν την ώρα του συμβάντος και επιπλέον τόνισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι στα λιμάνια των νησιών μας λόγω της έλλειψης υποδομών σε αυτά. Ο ίδιος τόνισε ότι πολλές φορές βλέπουμε ένα γεγονός σε ένα βίντεο και κρίνουμε χωρίς όμως να είμαστε παρόντες και να γνωρίζουμε τις πραγματικές συνθήκες του συμβάντος. Στο συγκεκριμένο γεγονός οι καιρικές συνθήκες ήταν πάρα πολύ άσχημες με πλευρικούς ανέμους και ριπές που εμπόδιζαν τον καπετάνιο να δέσει το πλοίο και να γίνει η αποβίβαση-επιβίβαση σύμφωνα με τα πρωτόκολλα όποτε και αποφάσισε να πράξει με αυτόν τον τρόπο ώστε να μην συμβεί κάτι χειρότερο. Αυτό βέβαια δεν αλλάζει το γεγονός ότι τα λιμάνια μας δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές για να αντιμετωπίζουν τις οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες και ότι στις λιμενικές υπηρεσίες υπάρχει υποστελέχωση και έλλειψη πλωτών. Είναι κρίμα να υπάρχει αυτή η κατακραυγή στους συναδέλφους οι οποίοι είναι οι άνθρωποι που τον χειμώνα στις άγονες γραμμές μεταφέρουν τρόφιμα, φάρμακα ακόμα και ασθενείς. Αλλά όλα αυτά πρέπει να γίνονται τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας και σεβόμενοι τον καιρό και την θάλασσα. Πρέπει να υπάρχει μια χρυσή τομή και να συνυπάρχουν αρμονικά.
Η φετινή χρονιά για τον θαλάσσιο τουρισμό είναι πολύ δύσκολη με πολλά δυσάρεστα γεγονότα. Θα πρέπει οι επαγγελματίες να δείχνουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα και σε αυτό το έργο τους να βοηθάνε οι Λιμενικές Αρχές με αυστηρότητα για την ασφάλεια των επιβατών.
Ο Cpt. Γιώργος Βάλλης ανέφερε ότι κάθε χρόνο γίνεται μια έκθεση λιμανιών από τους Πλοιάρχους για τα προβλήματα που συναντούν αλλά δυστυχώς δεν ακούγονται. Σχετικά με τις υποδομές υποστηρίζει ότι υπήρχαν τα κονδύλια αλλά τα έδιωξαν με κάποιες απαγορεύσεις από αρχαιολόγους οι οποίοι έκριναν αρχαιολογικούς χώρους τα σημεία όπου θα γίνονταν τα νέα λιμάνια αναφέροντας σαν παράδειγμα την περίπτωση της Νάξου. Τα λιμάνια μας έχουν μείνει σε μια εικόνα προηγούμενων ετών με ελλείψεις, χωρίς υποδομές. Θα πρέπει να βρεθούν λύσεις έστω απλές όπως σημαδούρες βαρέου τύπου, ρυμουλκά, κυματοθραύστες. Δεν νοείται το 2024 τα νησιά μας να μην έχουν τις απαραίτητες υποδομές και πολλές φορές τα πράγματα να αφήνονται στον παράγοντα τύχη. Έχουν γίνει πολλές συζητήσεις για την αναμόρφωση των παλιών λιμανιών ή ακόμα και για την διαμόρφωση νέων αλλά πάντα όλες οι διαδικασίες εμποδίζονται από την γραφειοκρατία και το γεγονός ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση και γνώση. Η Ένωση και ο ίδιος ο Πρόεδρος έχουν στείλει πολλές φορές επιστολές στον Πρωθυπουργό και στον Υπουργό Ναυτιλίας για αυτά τα θέματα αλλά ακόμα δεν υπάρχει ανταπόκριση. Υπάρχουν πολλές προτάσεις για τα απλά και τα εύκολα αλλά δεν υλοποιούνται και τα σύνθετα δεν συζητιούνται καν. Σαν λύση ο Cpt. Γιώργος Βάλλης βλέπει μια συντονισμένη συνεργασία των επαγγελματιών του χώρου με τη δύναμη των ΜΜΕ με κύριο στόχο την εξασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών. Αυτός είναι και ο λόγος που όλο και περισσότερο ακούγονται θέματα ακτοπλοΐας στα ΜΜΕ. Η παρουσία της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών είναι δυναμική με τις επιστολές που στέλνει και τις προτάσεις της για νομοθεσίες, ύπαρξη καμερών, τήρηση πρωτοκόλλων και του Διεθνή Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων πάντα με στόχο την ασφάλεια των επιβατών.
Ο Cpt. Γιώργος Βάλλης κλείνοντας την συνέντευξη σημειώνει ότι η χώρα μας με τόσες ομορφιές θα μπορούσε να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση αν υπήρχαν υποδομές στα λιμάνια μας, σύγχρονες επαγγελματικές μαρίνες και μια συντονισμένη συνεργασία επαγγελματιών και Λιμενικών Αρχών ώστε να εξασφαλίζουν την ασφάλεια στους τουρίστες που με την επίσκεψη τους στην Ελλάδα και στα νησιά μας τροφοδοτούν και κρατούν ζωντανή μια αλυσίδα επαγγελμάτων. Μια αλλαγή νοοτροπίας και μια καλοπροαίρετη ματιά θα έδινε στον Ελληνικό Θαλάσσιο Τουρισμό πολύ διαφορετική εικόνα και ποιότητα κάνοντας μόνο διαφήμιση στη χώρα μας.