Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο travelgirl.gr: Η στρατηγική της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής και το ισχυρό όπλο “DMMO” στον τουρισμό

Ο Δημήτρης Φραγκάκης έχει διατελέσει με μεγάλη επιτυχία Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ και από τον Σεπτέμβριο του 2024 έχει τη θέση του Προέδρου της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής. “Η εταιρεία μας είναι σχετικά καινούρια αλλά έχει σημαντικές αρμοδιότητες όσον αφορά την ωρίμανση έργων υποδομής του Λεκανοπεδίου, την προώθηση του τουρισμού και την ανάπτυξη του πολιτισμού, τρείς πολύ σημαντικούς τομείς δραστηριότητας”, όπως επισημαίνει ο ίδιος στην συνέντευξη που παραχώρησε στο travelgirl.gr

Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο travelgirl.gr: Η στρατηγική της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής και το ισχυρό όπλο “DMMO” στον τουρισμό

Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο travelgirl.gr: Η στρατηγική της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής και το ισχυρό όπλο "DMMO" στον τουρισμό
Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο travelgirl.gr: Η στρατηγική της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής και το ισχυρό όπλο “DMMO” στον τουρισμό

Mεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις διακρίσεις που έχει αποσπάσει η Αττική, στα έργα που αναμένονται να υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα από τη Νέα Μητροπολιτική Αττική αλλά και τους στόχους που έχει. Μίλησε για την στοχευμένη χριστουγεννιάτικη καμπάνια που γίνεται σε 3 χώρες του εξωτερικού και προωθεί την ευρύτερη περιοχή της Αττικής ως χειμερινό προορισμό ιδανικό και για την περίοδο των εορτών, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο ισχυρό όπλο που λέγεται DMMO. Πρόκειται για τον Οργανισμό Προώθησης και Διαχείρισης Προορισμού που είναι και ο πρώτος που συστάθηκε και λειτουργεί ήδη στην χώρα μας σε επίπεδο Περιφερειών.

Η Αθήνα κέρδισε τον τίτλο του Κορυφαίου Πολιτιστικού Προορισμού στον κόσμο (World’s Leading Cultural Destination), στα περίφημα World Travel Awards 2024. Μία ακόμη διάκριση για την Αττική η οποία όπως φαίνεται διεκδικεί σημαντική θέση στους δημοφιλείς προορισμούς. Ποια είναι η αίσθηση που έχετε μετά την έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνου;

Κάθε διάκριση που αφορά την Αττική, ως προορισμό, είναι καλοδεχούμενη και εξαιρετικά σημαντική για την ενίσχυση του brand της στο εξωτερικό. Στόχος μας είναι να λάβουμε ακόμα περισσότερες διακρίσεις στο μέλλον και να αναγνωριστεί διεθνώς η δυναμική του συνόλου του λεκανοπεδίου στον τουρισμό. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται σταθερό βήμα και συστηματική δουλειά την οποία έχουμε ήδη ξεκινήσει στην Περιφέρεια Αττικής. Η WTM την οποία αναφέρατε είναι το μεγαλύτερο και πιο παρεμβατικό τουριστικό event στον κόσμο και εμείς ήμασταν δυναμικά παρόντες καθώς αντιπροσωπεία της Περιφέρειας βρέθηκε στο Λονδίνο τις μέρες της έκθεσης με επικεφαλής τον Νίκο Χαρδαλιά. Βασική μας επιδίωξη εκεί ήταν να επικοινωνήσουμε με τους πιο επιδραστικούς «παίκτες» της διεθνούς αγοράς το νέο μας όραμα για τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας. Συναντηθήκαμε με εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών, μεγάλων μέσων ενημέρωσης του εξωτερικού και με στελέχη αναγνωρισμένων ταξιδιωτικών πλατφορμών με παγκόσμια απήχηση. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την Αττική αλλά δική μας δουλειά είναι να ισχυροποιήσουμε την θέση της στον τουριστικό χάρτη ως προορισμού εμπειριών για όλο το χρόνο. Το Λονδίνο ήταν μία καλή αρχή γι αυτό το σκοπό.

Διατελέσατε με απόλυτη επιτυχία γενικός γραμματέας του ΕΟΤ και από τον Σεπτέμβριο έχετε αναλάβει πρόεδρος στην Νέα Μητροπολιτική Αττική. Ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει για τη νέα χρονιά που έρχεται προκειμένου η Αττική να φτάσει ακόμη πιο ψηλά στον τουριστικό χάρτη;

Στον ΕΟΤ είχα θέσει πολύ ξεκάθαρους στόχους τους οποίους πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό μέσα σε λίγα χρόνια. Αντίστοιχα θέλω να πετύχουμε το επόμενο διάστημα και τους στόχους που έχουμε θέσει στην αναπτυξιακή εταιρεία της Περιφέρειας. Η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας έχει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που την καθιστούν μια περιφέρεια εξαιρετικά ελκυστική τουριστικά. Πέρα από το αστικό κομμάτι της, το οποίο έχει πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, η Αττική είναι και μία μικρογραφία της Ελλάδας: έχει να επιδείξει νησιά, παραλίες, φυσικό περιβάλλον αλλά, παράλληλα, μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη γαστρονομικές, πολιτιστικές, αθλητικές και άλλες εμπειρίες πραγματικά μοναδικές. Κατά συνέπεια δυνατότητες υπάρχουν, τα βασικά ζητούμενα όμως για να τις αξιοποιήσουμε είναι δύο: Πρώτον η γενναία διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος και σε άλλες περιοχές της Αττικής πέρα από το κέντρο της Αθήνας και, δεύτερον, η επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας με κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο ώστε οι τοπικές κοινωνίες να είναι ωφελημένες και όχι ζημιωμένες από την τουριστική δραστηριότητα. Αυτό είναι το διπλό στρατηγικό όραμα για την επόμενη μέρα της Περιφέρειας Αττικής που ήδη έχει ξεκινήσει να υλοποιείται.

Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο travelgirl.gr: Η στρατηγική της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής και το ισχυρό όπλο "DMMO" στον τουρισμό
Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο travelgirl.gr: Η στρατηγική της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής και το ισχυρό όπλο “DMMO” στον τουρισμό

Υπάρχουν αρκετοί που αναρωτιούνται τι θα κάνει η Νέα Μητροπολιτική Αττική. Με τι έργα θα ασχοληθείτε;

Η εταιρεία μας είναι σχετικά καινούρια αλλά έχει σημαντικές αρμοδιότητες όσον αφορά την ωρίμανση έργων υποδομής του Λεκανοπεδίου, την προώθηση του τουρισμού και την ανάπτυξη του πολιτισμού, τρείς πολύ σημαντικούς τομείς δραστηριότητας. Ειδικά τώρα, σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων και αλλαγών στο τουριστικό μοντέλο, θα εργαστούμε συστηματικά προκειμένου η ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας να αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες που διαθέτει για να πρωταγωνιστήσει και στον τουρισμό και στον πολιτισμό. Πρόσφατα ανακοινώθηκαν από τον Νίκο Χαρδαλιά στο Athens Talks 280+1 έργα και αρκετά εξ αυτών αναλαμβάνει να τα φέρει εις πέρας μέσα στην τετραετία ως φορέας υλοποίησης η Νέα Μητροπολιτική Αττική. Μαζί λοιπόν με τις υποδομές και τα έργα που ήδη έχουν δρομολογηθεί από την Περιφερειακή Αρχή αλλά και με τις πρωτοβουλίες που θα πάρουμε στον τουρισμό και τον πολιτισμό, δημιουργούμε ένα τρίπτυχο το οποίο θα συμβάλλει σημαντικά ώστε να δοθεί μια νέα αναπτυξιακή πνοή στην Αττική και στους πολίτες της φροντίζοντας ταυτόχρονα και τους επισκέπτες. 

Τι λείπει από την Αττική που πρέπει κατά τη γνώμη σας να γίνει έτσι ώστε να αποτελεί ελκυστικό προορισμό για τις ξένες αγορές

Δεν λείπει τίποτα από την Αττική για να πρωταγωνιστήσει στις διεθνείς τουριστικές αγορές. Και επειδή ακριβώς οι προϋποθέσεις υπάρχουν, θέλουμε η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας τα επόμενα χρόνια να καταστεί ο τελικός -και όχι απλά ένας ενδιάμεσος- προορισμός περισσότερων ξένων επισκεπτών. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος του λεκανοπεδίου, την ανάπτυξη και προώθηση νέων ταξιδιωτικών εμπειριών, την βελτίωση των υπηρεσιών και φυσικά των υποδομών μας αλλά και την κατάλληλη προβολή στο εξωτερικό. Προφανώς και τα νησιά της Αθήνας ή το ιστορικό κέντρο της πόλης έχουν έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο να παίξουν στον τουρισμό της Περιφέρειας ως αιχμές του δόρατος. Οφείλουμε όμως να αντιμετωπίσουμε ολιστικά το τουριστικό προϊόν της περιοχής της Αθήνας γιατί δεν είναι μόνο η Πλάκα και η Ακρόπολη που είναι ελκυστικά τοπόσημα. Πρέπει να σκεφτούμε από την αρχή, χωρίς προκαταλήψεις, πως θα αξιοποιήσουμε το σύνολο των τουριστικών μας πλεονεκτημάτων τα οποία είναι πολλά αλλά και πώς θα μετατρέψουμε και άλλους χώρους ή ολόκληρες περιοχές σε τουριστικούς προορισμούς.

Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο travelgirl.gr: Η στρατηγική της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής και το ισχυρό όπλο "DMMO" στον τουρισμό
Ο Δημήτρης Φραγκάκης στο travelgirl.gr: Η στρατηγική της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής και το ισχυρό όπλο “DMMO” στον τουρισμό

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και πρόσφατα κάνατε μία στοχευμένη καμπάνια σε 3 χώρες της Ευρώπης προωθώντας την ευρύτερη περιοχή της Αττικής ως χειμερινό προορισμό ιδανικό και για την περίοδο των εορτών. Σε ποιες αγορές απευθύνεται και ποια είδη θεματικού τουρισμού είναι αυτά που προσελκύουν επισκέπτες;

Όταν λέμε ότι επενδύουμε στον τουρισμό εμπειρίας το εννοούμε και το αποδεικνύουμε με πράξεις. Γι’ αυτό αποφασίσαμε και «τρέχουμε» ήδη μία εξειδικευμένη καμπάνια της Περιφέρειας για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές στην Αττική. Η καμπάνια έχει ξεκινήσει στα τέλη Νοεμβρίου και θα διαρκέσει ως τις αρχές Ιανουαρίου, απευθύνεται σε στοχευμένο κοινό στην Μ. Βρετανία, την Γερμανία και την Σουηδία και αξιοποιεί καινοτόμα ψηφιακά μέσα προκειμένου να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διείσδυση τις μέρες πριν τις γιορτές για να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες στο λεκανοπέδιο. Ξέρουμε ότι η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας έχει δυνατότητες να φιλοξενήσει επισκέπτες και κατά την διάρκεια του χειμώνα. Ζητούμενο είναι και γι’ αυτό προσπαθούμε να καταστεί αυτό γνωστό και στο εξωτερικό, στις αγορές που μας ενδιαφέρουν. Αντίστοιχες δράσεις πραγματοποιήσαμε και το προηγούμενο διάστημα για τον οινοτουρισμό, με την προώθηση των κρασιών της Αττικής στη Γαλλία και την Αγγλία. Σε αυτή τη λογική θα συνεχίσουμε και το επόμενο διάστημα με πολλές πρωτοβουλίες και δράσεις.

Η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι μία πολύ σημαντική επένδυση για τον τουρισμό. Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα νησί, ενδεχομένως. Τι άλλες επενδύσεις πρέπει να γίνουν κατά τη γνώμη σας έτσι ώστε να έχουμε τον λεγόμενο τουρισμό πολυτελείας;

Η Ριβιέρα μας είναι πράγματι ένας θησαυρός για την Αττική και είναι εξαιρετικά κρίσιμο το γεγονός ότι πραγματοποιούνται σημαντικές δημόσιες αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις στις υποδομές και στην φιλοξενία. Το Ελληνικό αλλά και οι ξένες επενδύσεις σε νέα ξενοδοχεία στην ευρύτερη περιοχή της παραλίας, αλλάζουν την εικόνα όλου του λεκανοπεδίου με πολλαπλά οφέλη για την αναπτυξιακή του προοπτική. Σε αυτήν την λογική θα πρέπει να εντάξουμε και την εκκίνηση του «Αέναον» του νέου Πάρκου του Φαληρικού Όρμου. Ένα όνειρο δεκαετιών το οποίο επιτέλους μετά από πολλές περιπέτειες μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης το οποίο ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Στόχος είναι ένα ενιαίο, λειτουργικό και συμπεριληπτικό παραλιακό μέτωπο της Αθήνας που θα απευθύνεται σε όλους, πολίτες, κατοίκους και επισκέπτες μας που ξεκάθαρα θα αλλάξει το μέλλον της πρωτεύουσας αλλά και την θέση της ίδιας της χώρας μας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Βιωσιμότητα και τουρισμός. Η Αττική με ποιους τρόπους μπορεί να προάγει την βιώσιμη ανάπτυξη;

Είναι προφανές ότι η βιωσιμότητα αποτελεί κεντρική προτεραιότητα που διέπει κάθετα όλες τις πρωτοβουλίες μας. Έχουμε πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα και σχέδιο πως θα προωθήσουμε την βιωσιμότητα σε όλους τους πυλώνες δραστηριοτήτων μας. Ειδικά στον τουρισμό διαθέτουμε ένα ισχυρό όπλο που λέγεται DMMO. Είναι ο Οργανισμός Προώθησης και Διαχείρισης Προορισμού που είναι και ο πρώτος που συστάθηκε και λειτουργεί ήδη στην χώρα μας σε επίπεδο Περιφερειών. Με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, στελέχη με εμπειρία και γνώση, πολύ συγκεκριμένη στρατηγική και χρονοδιάγραμμα, ο DMMO της Αττικής αποτελεί κομβικό εργαλείο υλοποίησης τουριστικής πολιτικής από την Νέα Μητροπολιτική Αττική. Ήδη έχουμε ενεργοποιήσει και την Επιτροπή Τουρισμού η οποία αποτελείται από εκπροσώπους φορέων και στελέχη της αγοράς του τουρισμού με τους οποίους είμαστε έτσι κι αλλιώς σε στενή συνεργασία για όλα τα μεγάλα θέματα του τουρισμού της Αττικής. Προχωράμε με συνεργασία, συναινέσεις και σχέδιο στην επόμενη μέρα του βιώσιμου τουρισμού του λεκανοπεδίου.

Ποιες είναι οι επόμενες καμπάνιες που θα δούμε;

Θα δείτε πολλά το επόμενο διάστημα για την εξωστρέφεια και την προώθηση της Αττικής αλλά θα μου επιτρέψετε να μην σας τα αποκαλύψω ακόμα…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.