Τρεις νέες πρεμιέρες στο Faust από τον Γενάρη. “LEOPOLD” του Θανάση Τριαρίδη
Υπήρξαν στιγμές που ένιωσα ότι είχε καταλυθεί το όριο σκηνής και πλατείας, κυριαρχούσε το βίωμα, που ήταν και ψυχοσωματικό. Ενέπλεκε όλες τις αισθήσεις. […] Είναι «σωματικό» θέατρο; Ναι, είναι, αλλά πιο πολύ είναι θέατρο που αρπάζει τον θεατή και δεν τον αφήνει έως ότου καταλάβει ότι τα 90 λεπτά της παραμονής του θα αξιοποιηθούν στο έπακρον. Μια παράσταση από την οποία ο θεατής βγαίνει «αλλιώς».
Νίκος Βατόπουλος, Καθημερινή
Ένα έργο που πρέπει να δουν όλοι όσοι δεν φοβούνται να προβληματιστούν και να βρεθούν ενώπιος ενωπίω με τη συνείδησή τους. Πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του συνέβαλε η άψογη από κάθε άποψη σκηνοθεσία της Μαρίας Τσομπανάκου και της δυναμικής Βασιλικής Κούλη και φυσικά την αιχμή του δόρατος, την υποκριτική ικανότητα της ταλαντούχας Μαίρης Ξένου, εμβληματική φυσιογνωμία επάνω στην σκηνή.
Δημήτρης Βαρβαρήγος, Fractal
Το «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» από την ομάδα ex.anima ξαναχτυπά!
Για δεύτερη χρονιά, μετά τη μεγάλη περσινή επιτυχία. Με εξελιγμένη σκηνοθετική εκδοχή και την ίδια αιχμηρή ματιά επιστρέφει για να μας γνωστοποιήσει, μέσα από το συγκλονιστικό κείμενο του Θανάση Τριαρίδη, τα γεγονότα που οδήγησαν σ’ ένα έγκλημα τεράστιο, μα βουβό. Και έπειτα να μας ρωτήσει: Τι είναι πιο επικίνδυνο; Η αδιαφορία για οτιδήποτε δεν μας αφορά άμεσα ή αντίθετα η εμμονική σκέψη πως κάποτε αυτός ο κόσμος μπορεί να αλλάξει; Ποια η διαφορά ανάμεσα σ’ αυτόν που ανέχεται να συμβαίνει ένα έγκλημα και σ’ αυτόν που το κάνει ο ίδιος;
To «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» του Θανάση Τριαρίδη γράφτηκε το 2016 και βασίζεται στην ιστορία του Λεοπόλδου του Β’, Βασιλιά του Βελγίου και εκούσια «ιδιοκτήτη» του Κονγκό για περισσότερο από δύο δεκαετίες.
Μέσα από το έργο, το οποίο συν-σκηνοθετούν η Μαρία Τσομπανάκου και η Βασιλική Κούλη, αποκαλύπτεται ένα από τα μεγαλύτερα- ίσως το πιο υποβαθμισμένο στη μνήμη, εγκλήματα της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας στη Μαύρη Ήπειρο. Στόχος του, να κάνει γνωστές τις πράξεις του «σφαγέα του Κονγκό», αλλά και να ταρακουνήσει το κοινό.
Για πόσο θα μένουμε άπραγοι; Μας αφορούν όλα αυτά τα εγκλήματα και αν όχι γιατί;
Το «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» δεν είναι μια συνηθισμένη παράσταση. Ο τέταρτος τοίχος σπάει και ο θεατής βρίσκεται προ των ευθυνών του. Δεν είναι καν μονόλογος, όπως φαίνεται, αλλά διάλογος, όπου η ηθοποιός (Μαίρη Ξένου) μαζί με το κοινό θ’ αναζητήσουν τις όποιες απαντήσεις.
Ακατάλληλο για ανήλικους (ήχος όπλου, φωτογραφίες με σκληρές εικόνες)
Ταυτότητα παράστασης Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού
Από την ομάδα ex.anima
Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Μαρία Τσομπανάκου, Βασιλική Κούλη
Ερμηνεία: Μαίρη Ξένου
Σπέσιαλ εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος
Φωτισμοί: Ιωάννα Ζέρβα
Φωτογραφίες-Βίντεο: Νίκος Πανταζάρας
Μοντάζ βίντεο-trailer: Βασίλης Μιχαλόπουλος
Σχεδιασμός αφίσας: Ελένη Θαλασσινού
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Παραγωγή: ΕΝΕΛΠΑ
Πρεμιέρα: 9 Ιανουαρίου
Πού: Θέατρο Faust, Καλαμιώτου 11 και Αθηναϊδος 12, Αθήνα (250μ από το σταθμό Μοναστηράκι) τηλ.: 210 3234095
Πότε: Κάθε Πέμπτη στις 20:30
Διάρκεια: 90 λεπτά
Εισιτήρια: 12 € (γενική είσοδος), 10 € (μειωμένο), 5 € (ατέλεια), 10 €
Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/faust/leopold-h-kovontas-ta-dahttyla-tou-koinou/
Κρατήσεις: viva.gr και στα τηλέφωνα 210 3234095, 698 0097 638
Σημείωμα συγγραφέα:
Το LEOPOLD είναι ένα κείμενο που γυρεύει την κυριολεξία – για να την αντικρίσει αμήχανα στην απερίγραπτη απορία της συλλήπτριας αφετηρίας του. Το συναισθηματικό σοκ της επίσκεψης στα Ορφανοτροφεία αλλά (αλίμονο) και στους δρόμους της Αντίς Αμπέμπα με έκανε να ανακαλέσω μια αφήγηση οργής για ένα αδιανόητο έγκλημα το οποίο η Δύση τοποθέτησε στα θεμέλια του πολιτισμού της. Για την δική μου οπτική, τα 12 έως 20 εκατομμύρια των δολοφονημένων Κονγκολέζων (ακόμη και η ψαλίδα ανάμεσα στα δύο νούμερα είναι απερίγραπτα ντροπιαστική) δεν είναι μονάχα το έγκλημα ενός αρχιδολοφόνου και των υπαλλήλων του (του Λεοπόλδου B΄ και των εφιαλτικών μισθοφόρων του)· είναι το έγκλημα όλων των κοινωνιών της Δύσης που αναδιάταξαν την καθημερινότητά των πολιτών τους, το παρόν και το μέλλον τους πάνω στο αιματοβαμμένο καουτσούκ του Κονγκό. Είναι το έγκλημα των προπατόρων μας· και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, το αίμα των δολοφονημένων, ακρωτηριασμένων, βασανισμένων, κομματιασμένων, σκλαβωμένων μαύρων του Κονγκό πέφτει πάνω σε εμάς και στα παιδιά μας.
Με άλλα λόγια, πιστεύω πως είμαστε ένοχοι – εγγόνια ενόχων και γεννήτορες ενόχων…
Θανάσης Τριαρίδης
Ομάδα ex.anima
Ιδρύθηκε το 2017 από τις Βασιλική Κούλη, Μαίρη Ξένου και Μαρία Τσομπανάκου. Η πρώτη συνάντηση επί σκηνής ήταν το 2018, στο θέατρο Άβατον, με την παράσταση «Ζητείται κλόουν ηλικιωμένος». του Matei Visniec. Ακολούθησε, ένα χρόνο αργότερα, η παράσταση «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» που παρουσιάστηκε στο ίδιο θέατρο.
BLINK
του Φιλ Πόρτερ
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου – Παγκουρέλη
Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Παίζουν: Παναγιώτα Βιτετζάκη & Θάνος Λέκκας
Πρεμιέρα: 10 Ιανουαρίου 2020
Το έργο:
Το Blink είναι η ιστορία δύο νέων ανθρώπων, της Σόφι και του Τζόνα, οι οποίοι ζουν στο σύγχρονο Νότιο Λονδίνο. Δύο νέοι στην πρώτη μετεφηβική τους νιότη οι οποίοι μετακόμισαν στη μεγάλη πόλη από την επαρχία για να αποδράσουν από τα οικογενειακά τους τραύματα. Κατοικούν στο ίδιο κτήριο και ξεκινούν μέσω μιας κάμερας- οθόνης ενδοεπικοινωνίας μια ιδιόρρυθμη κι ανομολόγητη σχέση. Είναι ο τρόπος τους να εκφράσουν το ερωτικό τους ενδιαφέρον. Ένα ατύχημα στο δρόμο θα τους φέρει πιο κοντά, αναγκάζοντάς τους να πλησιαστούν. Το πόσο κοντά θα πλησιαστούν όμως είναι το βασικό ζήτημα που θέτει το έργο. Το ερώτημα αν η Σόφι και ο Τζόνα είναι ικανοί να ομολογήσουν και να ζήσουν έναν έρωτα.
Η ανικανότητα τους να επικοινωνήσουν, η αναπηρία τους να εκφράσουν την ερωτική τους επιθυμία, και η ανάγκη επιστράτευσης ενός ηλεκτρονικού γκάτζετ ώστε να ανακαλύψει ο ένας τον άλλον, αν και ούτε αυτό δίνει τη λύση και ουσιαστικά ενισχύει την αποξένωση, όλα μαζί και καθένα ξεχωριστά συνοψίζουν τις προβληματικές ανθρώπινες σχέσεις της εποχής μας, και μιας γενιάς που μεγαλώνει στις χαώδεις και απρόσωπες μεγαλουπόλεις αντιμετωπίζοντας την καθημερινότητα της με απάθεια, ανίκανη να κάνει το επόμενο βήμα.
Ο συγγραφέας:
Ο Φιλ Πόρτερ, γεννημένος το 1977, είναι βραβευμένος Άγγλος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και λιμπρετίστας. Τα έργα του απευθύνονται κυρίως στο νεανικό κοινό καθώς οι ήρωες τους είναι σχεδόν πάντα νέοι. Το Blink έκανε πρεμιέρα στις 2 Αυγούστου 2012 στο Traverse Theatre στο Εδιμβούργο και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Soho Theatre στο Λονδίνο. Το 2014 παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του ετήσιου Brits Off Broadway Festival στην Νέα Υόρκη. Στην Ελλάδα παρουσιάζεται για πρώτη φορά.
Οι συντελεστές:
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου -Πάγκουρελη
Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Ηθοποιοί: Παναγιώτα Βιτετζάκη & Θάνος Λέκκας
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Φωτισμοί: Μαριέττα Παυλάκη
Δραματολόγος: Σέβη Ματσακίδου
Καλλιτεχνική σύμβουλος: Ελένη Γκίνη
Κίνηση: Βασίλης Σκαρμούτσος
Ειδικός συνεργάτης: Ειρήνη Ιορδανίδου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μικαέλα Ζώτου, Φρόσω Μάνη
Φροντιστήριο: Βασιλική Τσιλιγκρού
Φωτογραφίες: Χρήστος Συμεωνίδης
Δ/vση φωτογραφίας trailer: Γιώργος Δασκαλόπουλος
Νομικός Συνεργάτης: Δημήτρης Καλοχαιρέτης
Παραγωγή: Α.Μ.Κ.Ε «Ο κύβος»
Θέατρο Faust – Καλαμιώτου 11 & Αθηναΐδος 12, Αθήνα
210 3234095
Από 10 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2020
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο 21:00 Κυριακή 18:00
Διάρκεια παράστασης 60 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων
12 € κανονικό
10 € φοιτητικό
5 € ατέλειες
Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/faust/blink/?lang=en-US
Ο σκηνοθέτης & οι ηθοποιοί:
Ο Τάσος Πυργιέρης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης-Κάρολος Κουν το 2002. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασσικού τραγουδιού στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Από το 1998 συμμετείχε στην ομάδα χορού της Δώρα Στράτου. Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο και με θιάσους του ελεύθερου θεάτρου σε έργα των Μπέρλτοτ Μπρεχτ, Άρθουρ Μίλερ, Ρομπέρ Λεπάζ, Αριάν Μνουσκίν, Νίκι Σίλβερ, Ζινγκ Ζουνγκ Ζιαγκ, Ντέα Λόχερ, Βασίλη Κατσικονούρη, Αντώνη και Κωνσταντίνου Kούφαλη, Έλενας Πέγκα, Έλενας Γκαζούκα, Ερωφίλης Λέκκα. με σκηνοθέτες τους Νίκο Μαστοράκη, Νίκο Διαμαντή, Κωνσταντίνο Ρήγου, Σίμο Κακάλα, Γιάννη Σκουρλέτη, Αντώνη Καλογρίδη, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, Νικαίτη Κοντούρη, Ακύλλα Καραζήση, Χρήστο Λύγκα, Ελένη Γκαζούκα, Αλέξανδρο Κοέν, Αγγελική Καρυστινού. Παράλληλα, έχει σκηνοθετήσει στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το «Σατωβριάνδου και Γ’ Σεπτεμβρίου» του Γιάννη Κωνσταντινίδη, στο Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Πειραιώς το θέατρο-ντοκουμέντο «Kούρσα Γκρέκα», στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας «Mια ζωή στο θέατρο» του Νταίηβιντ Μάμετ, στο Εθνικό Θέατρο τις «Ιστορίες καθ ‘οδόν», και στο Καλλιμάρμαρο στάδιο το πολυθέαμα World Gymnastic Gala. Τον Ιανουάριο του 2020 θα ανεβάσει το «Blink» του Φιλ Πόρτερ. Επίσης, έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές.
Ο Θάνος Λέκκας σπούδασε βιολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και υποκριτική στη Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών. Έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθτές Αργύρη Ξάφη, Λυδία Κονιόρδου, Πέμυ Ζούνη, Σοφία Πάσχου, Θωμά Μοσχόπουλο, Δημήτρη Μπογδάνο, Λίλο Μπάουρ, Ακύλλα Καραζήση και Ευριπίδη Λασκαρίδη στο Εθνικό Θέατρο, στο Θέατρο Πόρτα, στην Εναλλακτική Λυρική Σκηνή και τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Η Παναγιώτα Βιτετζάκη σπούδασε στην ΑΣΟΕΕ και στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη. Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός στην 24ωρη παράσταση «Μερσιέ και Καμιέ» του Σάμιουελ Μπέκετ σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2013, στο Εκπαιδευτικό-διαδραστικό πρόγραμμα «Θέμα Χημείας» από την ομάδα Θεατρόνιο σε σκηνοθεσία Γιάννη Ράμου, και στις παραστάσεις «Δεν είμαι φλαμίνγκο» του Πέτρου Κουμπλή, «Ραβδί ή λυχνάρι» του Δημήτρη Κωνσταντάρα, «Ο συνήγορος» του Τζον Μόρτιμερ, «Η συμμορία των πέντε» του Γκράχαμ Λίνεχαν και «Ζητείται ψεύτης» του Δημήτρη Ψαθά. Επίσης συμμετείχε στις ταινίες μικρού μήκους «Humphrey» του Στέφανου Γκέκα και «Το σπίτι» του Βασίλη Δήμου, και στις τηλεοπτικές σειρές «Ζωή μου», «ΑR3NA», « Έγκλημα και πάθος», «Για πάντα παιδιά», «Η Επιστροφή» και «Έρωτας Μετά».
Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Δείτε το trailer της παράστασης https://youtu.be/ZQtbtZIdYBo
Η ομάδα Plan BEE παρουσιάζει την παράσταση:
SuperWoman
Ένα κολλάζ εικόνων με παιγνιώδη διάθεση που φωτίζει τις μάχες και τις αντιφάσεις της σύγχρονης γυναίκας. Τι έχει καταφέρει, τι είναι αυτό που διαρκώς αναζητά, από τις πρώτες προσπάθειες χειραφέτησης έως τη σημερινή εποχή. Μια σκηνική σύνθεση με στοιχεία θεάτρου της επινόησης και ζωντανή μουσική που βασίζεται σε ερωτηματολόγια σύγχρονων γυναικών, κείμενα – αφηγήσεις γυναικών του προηγούμενου αιώνα καθώς και εικόνες – σκηνές από τη δραματουργία της δεκαετίας του 1980 και μετά. Μια γυναικεία φιγούρα από το παρελθόν, η πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια, η Καλλιρρόη Παρρέν, διατρέχει τις ιστορίες και τις αφηγήσεις και παραθέτει τις δικές της απόψεις για την ιδεατή γυναίκα. Τι θα έλεγε άραγε η Παρρέν εάν μπορούσε να δει τη σημερινή γυναίκα;
Σε σύνθεση θεατρικών αποσπασμάτων και κειμένων των:
Sergi Belbel, Stephen Berkhoff, Caryl Churchill, Eve Ensler, Hal Hartley, Καλλιρρόης Παρρέν, Sun Tzu.
Ιδέα-Σκηνοθεσία: Λήδα Σάμιτα
Δραματουργία: ομάδα Plan BEE
Ερμηνεία: Έλλη Δαδήρα, Λήδα Σάμιτα, Μαριλίζα Χρονέα
Μουσική επιμέλεια-διδασκαλία: Έλλη Δαδήρα
Τσέλο: Σταύρος Παργινός
Δημιουργία Πρωτότυπου Κειμένου: Βίκυ Καλπάκα, Μαριλίζα Χρονέα
Video Art: Μικές Γλύκας
Φωνητική εγγραφή: Βασίλης Ασημακόπουλος
Φωτογραφία αφίσας: Στέφανος Σίνης
Δημιουργία αφίσας: Σωτήρης Παναγιώτου
Φωτογράφοι παράστασης: Γιάννης Παπαδέας, Χάρης Τριανταφύλλου
Σύμβουλος ερωτηματολογίου: Χριστίνα Καρακιουλάφη
Στο FAUST (2ος όροφος – Black Box)) κάθε Τετάρτη από 29 Ιανουαρίου 2020 και για 8 παραστάσεις (29 Ιανουαρίου, 5, 12, 19 και 26 Φεβρουαρίου, 4, 11 και 18 Μαρτίου)
Ώρα έναρξης : 20.30
Διάρκεια: 80’
Τιμές Εισιτηρίων : 15 (κανονικό), 10 (φοιτητικό, άνω των 65, γκρουπ άνω των 8 ατόμων), 5 (άνεργοι)
https://www.viva.gr/tickets/theater/faust/superwoman/
Το έργο έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ Το Μικρό Παρίσι των Αθηνών
(θέατρο Σταθμός, Οκτώβριος 2017