Η Λένα Σάββα, πιστή αναγνώστρια του travelgirl.gr έστειλε τη δική της κριτική για την παράσταση των Νανούρη-Πατεράκη, στο Θέατρο Τέχνης ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΝ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ.
Από τη Λένα Σάββα
Πολύ καλή παράσταση του θεάτρου Τέχνης πάνω στο εξαιρετικό κείμενο του Τόμας Ελλιοτ σε μετάφραση Γιώργου Σεφέρη.Η ιστορία του Αγίου Θωμά που από συνδαιτημόνας της εξουσίας, έγινε πολέμιός της με τελικό αποτέλεσμα να δολοφονηθεί απ’ αυτήν.
”Εσύ δεν έπρεπε να γυρίσεις.Εδώ κυβερνάει ο βασιλιάς, κυβερνούν οι βαρόνοι.Υποφέραμε λογιώ λογιώ τυραννίες.”
Ο λαός της Καντερβουρίας στο πρόσωπο της Ρούλας Πατεράκη διεκδικεί την απαλλαγή του από τις ευθύνες για τα δεινά του μεταφέροντάς την στις εκάστοτε εξουσίες και παραπαίει ανάμεσα στην οργή τη θίψη τη μοιρολατρία και το φόβο.
”Ολο προσμένουμε εμείς.Προσμένουμε και προσμένουμε.Αυτή είναι η αρρώστια που έπεσε πάνω μας.Η προσμονή.Η προσμονή είναι ο πλούτος των φτωχών.”
Λιτή και φυσική η ερμηνεία της Πατεράκη αλλά στερημένη από το πάθος που άρμοζε σ’ ένα ρόλο πολυπρόσωπο και πολυδιάστατο.Κι αν κατάφερε να εκφράσει την οργή, η καρτερία και η θλίψη μείναν χωρίς υποκριτική ταυτότητα.
Ο Γιώργος Νανούρης έδωσε εύστοχα έναν αποστασιοποιημένο Θωμά που έχει ήδη φύγει από τα βάσανα του γήινου πεδίου και φέρεται σαν παρατηρητής.Αποστασιοποιημένος μεν αλλά με μια δυναμική που αν και καλυμμένη, μπορούσες σχεδόν ν’ ακούσεις το βόμβο της.
”Αυτός, ναι, που έκανε σκοπό της ζωής του τη μάχη με κάθε μέσο για την κατάλυση της κοσμικής εξουσίας, ο γνωστός του βασιλιά μας ο εχθρός, ο Θωμάς ο αυτοεξόριστος.”
Ωστόσο και οι δύο ερμηνευτές μαζί,κατάφεραν να μεταφέρουν στη σκηνή την υποβλητικότητα και την ιερότητα που νοιώθεις μπαίνοντας σε ναό.Κατάφεραν να καθηλώσουν το θεατή και να του περάσουν τα μηνύματα του ποιητή μέσα από μια μύηση ποιητική και τελετουργική