Η Πόρνη από Πάνω: Το travelgirl.gr γράφει κριτική για την παράσταση

Η παράσταση που έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές από κοινό και κριτικούς, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της για 9η σαιζόν στο CORONET THEATER. Έτσι λοιπόν θέλησα να βρω λίγο χρόνο και να δω από κοντά τι είναι αυτό που κάνει μία παράσταση να ανεβαίνει όχι μία, ούτε δύο, αλλά 9 φορές.

Η Πόρνη από Πάνω: Το travelgirl.gr γράφει κριτική για την παράσταση

Η Ερατώ – η νοικοκυρά από κάτω – μιλάει για τον έρωτα, την απόρριψη, την προδοσία, τη βαναυσότητα σε βάρος των γυναικών, τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς, την έλλειψη αυτοεκτίμησης. Με υπομονή και στωικότητα, ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη. Και τότε, η ζωή της αλλάζει με ένα μαγικό τρόπο.

Η Κατερίνα Διδασκάλου καθηλώνει τους θεατές από τα πρώτα κιόλας λεπτά της παράστασης. Σε ένα μινιμαλιστικό σκηνικό η ηθοποιός με τη γοητευτική φωνή της και την εσωτερική ένταση που την διακατέχει κάνει όλους εμάς να μην μπορούμε να πάρουμε τα μάτια της από πάνω της. Για 90 λεπτά εξιστορεί τη ζωή της με έναν άνθρωπο που τον επέλεξε για να φύγει από την οικογένειά της και τελικά έκανε την πιο λάθος επιλογή. Τα συναισθήματά της εναλλάσσονται από την μία στιγμή στην άλλη και η Διδασκάλου έχει καταφέρει μέσα σε 90 λεπτά να δώσει ένα ρεσιτάλ ηθοποιίας κάνοντάς μας να συγκινούμαστε και να γελάμε σχεδόν ταυτόχρονα.

Η Πόρνη από Πάνω: Το travelgirl.gr γράφει κριτική για την παράσταση
Η Πόρνη από Πάνω: Το travelgirl.gr γράφει κριτική για την παράσταση

Από τη μία αφηγείται τη ζωή που έζησε με έναν άνθρωπο που έβλεπε ότι την μειώνει τόσο σα γυναίκα όσο και σαν προσωπικότητα κι από την άλλη φαντάζεται τη ζωή εκείνη που θα ήθελε να ζήσει. Κατά τη διάρκεια της παράστασης θίγονται πολλά κοινωνικά ζητήματα, όπως η διαφθορά στην εξουσία, ο ρατσισμός, το μεταναστευτικό, η ενδοοικογενειακή βία και φυσικά η κρίση αξιών.

Ο θεατρικός μονόλογος του Αντώνη Τσιπιανίτη, τοποθετείται στο σήμερα. Στην εποχή που η μοναξιά μαστίζει ένα μεγάλο μέρος του κόσμου. Μπορεί ένα ζευγάρι να κάθεται δίπλα δίπλα σε έναν καναπέ, όμως η απόσταση που τους χωρίζει να είναι πολλών χιλιομέτρων. Η ελληνική κοινωνία με τα προβλήματα που έχει και θέλει να κρύψει κάτω από το χαλάκι της, μέσα από τον εξαιρετικό μονόλογο μας κάνει να αναρωτιόμαστε για πολλά θέματα.

Η Κατερίνα Διδασκάλου υψώνει την Ερατώ. Ντύνεται στα μαύρα σε ένα καταθλιπτικό σκηνικό και μας εξιστορεί την τραγικότητα της πρωταγωνίστριας που αντιπροσωπεύει ένα μέρος των σημερινών γυναικών της ανάλογης ηλικίας, μέχρις ότου να ξετινάξει από πάνω της τον μανδύα της θλίψης  και να μεταμορφωθεί σε μία femme fetale φορώντας τα κόκκινα ρούχα του πάθους.

Η Πόρνη από Πάνω: Το travelgirl.gr γράφει κριτική για την παράσταση
Η Πόρνη από Πάνω: Το travelgirl.gr γράφει κριτική για την παράσταση

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΣκηνοθεσίαΣταμάτης Πατρώνης ΦωτισμοίΣεμίνα Παπαλεξανδροπούλου

ΚοστούμιαΔημήτρης Ανδριανός
Μουσική ΕπιμέλειαΜιχάλης Ρουμπής, Ιωάννης – Ιόλαος Μανιάτης
Βοηθός ΣκηνοθέτηΜιχάλης Ρουμπής

ΦωτογραφίεςΑνδρέας Αίσωπος

Επικοινωνία – Δημόσιες ΣχέσειςΜαρκέλλα Καζαμία

Χρήσιμες Πληροφορίες
Έναρξη ΠαραστάσεωνΗμέρες και Ώρες ΠαραστάσεωνΔευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019 Δευτέρα στις 20:00 – Τρίτη στις 21:00

Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές ΕισιτηρίωνΓενική Είσοδος 14,00 € – Φοιτητικό, Ανέργων, ΑΜΕΑ 10,00 €

CORONET THEATER Φρύνης 11, Παγκράτι, 116 34 Αθήνα, Τηλέφωνα: 210 70 12 123 – 210 70 12 511
Παραπλεύρως του Θεάτρου υπάρχει Parking Αυτοκινήτων (Ασπασίας 5) (Εμπορικό Κέντρο Athens Millenium), στην προνομιακή τιμή των 5,00 €
(Με την επίδειξη του Εισιτηρίου)

Η αλήθεια είναι πως σκηνοθέτης και πρωταγωνίστρια είχαν να πατήσουν πάνω σε ένα πολύ στέρεα δομημένο και δυνατό κείμενο. Παρόλ’ αυτά, είναι και δική τους η νίκη της παράστασης: το γεγονός ότι αποφεύγεται κάθε μελοδραματισμός και διατηρούνται με τόση επιτυχία οι ισορροπίες σε ένα έργο που σε ένα πρώτο επίπεδο η γυναίκα παραδέχεται την ήττα της. Διερωτάται για την προσωπική της αποτυχία –ή μήπως είναι και η κοινωνία συνυπεύθυνη;- και χάρη στην μετρημένη και εύστοχη καθοδήγηση του Σταμάτη Πατρώνη και τον ερμηνευτικό οίστρο της Κατερίνας Διδασκάλου, ο θεατής δεν λυπάται την Ερατώ. Αυτό που ξυπνάει μέσα μας είναι η ενσυναίσθηση, καθώς γευόμαστε κι εμείς την πίκρα από το στόμα της, ενώ δεν λείπουν και οι στιγμές που το χιούμορ της ηρωίδας μας κάνει να γελάμε. Γιατί τελικά, ο άνθρωπος που βρίσκει την δύναμη να γελάσει ακόμα και με τα δικά του λάθη, δεν είναι ένας άνθρωπος ηττημένος.

1 Comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.