Επιστολή πρότασης έχει καταθέσει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών cpt. Γιώργος Βάλλης σχετικά με τη τοποθέτηση φωτεινών σημαδούρων σε ξέρες και βραχονησίδες για την ασφαλή ναυσιπλοΐα όλων των πλωτών μέσων, βλέποντας σε πολλά σημεία να μην υπάρχουν τα ανάλογα μέσα με κίνδυνο και ρίσκο κάποιου ναυτικού ατυχήματος-δυστυχήματος.
Η επιστολή της ΠΕΠΙΕΘ για τη τοποθέτηση φωτεινων σημαδούρων και η απάντηση της Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας & Ατυχημάτων
“Ζητήσαμε σε συνεργασία το Υπουργείο Ναυτιλίας και η Υδρογραφική Υπηρεσία να προχωρήσουν άμεσα στη διευθέτηση αυτών των σοβαρών καταστάσεων- παραλείψεων που αφορά την ασφάλεια των θαλάσσιων μετακινήσεων. Ύστερα από τη πρόταση αυτή, η Υπηρεσία Ασφάλειας Ναυσιπλοιίας & Ατυχημάτων του Υπουργείου Ναυτιλίας μας απάντησε τα ακόλουθα”:
Σε συνέχεια ανωτέρω σχετικής που αφορά στην επιστολή πρότασής σας για την τοποθέτηση φωτεινών σημαδούρων-τσαμαδουρών στις ξέρες και βραχονησίδες, για την αποφυγή ατυχημάτων, γνωρίζεται ότι αυτή διαβιβάσθηκε από την Υπηρεσία μας στην Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού για την ενημέρωση και τις απόψεις της, κατά λόγο αρμοδιότητας.
Εν συνεχεία, η Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού μάς γνωστοποίησε με το σχετικό τις απόψεις της, όπου καταγράφει μεταξύ άλλων τα εξής:
α) Το σύνολο των επικίνδυνων σημείων (αβαθή, ύφαλοι, κτλ.) είναι αποτυπωμένα στους έντυπους και ηλεκτρονικούς χάρτες της ΥΥ/ΠΝ.
β) Πλήρης περιγραφή, καθώς και οδηγίες αποφυγής των εν λόγω επικίνδυνων σημείων αναγράφονται στους τέσσερις τόμους των Ναυτιλιακών Οδηγιών Ελληνικών Ακτών (Πλοηγός Α΄, Β΄, Γ΄ & Δ΄ τόμος).
γ) Το σύνολο των Πυρσών (Φάροι, Φανοί, Φωτοσημαντήρες) αναφέρονται στην έκδοση του Φαροδείκτη Ελληνικών Ακτών, από την οποία οι ναυτιλλόμενοι ενημερώνονται για κάθε λεπτομέρεια των εγκατεστημένων Πυρσών.
3. Ακόμα, η ΥΥ/ΠΝ προσθέτει ότι στην Ελλάδα, η οποία είναι μέλος της «Διεθνούς Ένωσης Φαρικών Αρχών» (International Association of Marine Aids to Navigation and Lighthouse Authorities), εφαρμόζεται το Ναυτιλιακό Σύστημα IALA – Α (IALA Maritime Buoyage System), σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται
συγκεκριμένος τρόπος για το είδος σήμανσης κάθε ναυτιλιακού κινδύνου. Το προτεινόμενο είδος σήμανσης, το οποίο περιγράφεται στη σχετική, δεν πληροί τα προβλεπόμενα τεχνικά χαρακτηριστικά ναυτιλιακής σήμανσης κινδύνου.
4. Πέραν των ανωτέρω, προκειμένου να διασφαλισθεί η ασφαλής ναυσιπλοΐα και μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της η ΥΥ/ΠΝ, όταν αιτηθεί από κάποιο φορέα, εκδίδει μελέτες φωτοσημάνσεων για συγκεκριμένες περιοχές, σύμφωνα πάντα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του παρόντος. Επίσης, στις
ναυτιλιακές εκδόσεις της ΥΥ/ΠΝ, παροτρύνονται οι ναυτιλλόμενοι (επαγγελματίες και ερασιτέχνες), για την άμεση ενημέρωση, στην περίπτωση του εντοπισμού/ εύρεσης ναυτιλιακού κινδύνου ή όποιας διαφοροποίησης από τα στοιχεία που παρέχονται στους Ν. Χάρτες & Ν. Εκδόσεις, προκειμένου να αξιολογηθεί και ελεγχθεί η εν λόγω πληροφορία, ώστε εάν κριθεί σκόπιμο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας να υλοποιηθεί η αντίστοιχη ενημέρωση.
5. Κατόπιν των ανωτέρω, σε περίπτωση εντοπισμού συγκεκριμένου ναυτιλιακού κινδύνου, μπορείτε να ενημερώσετε την ΥΥ/ΠΝ, που είναι η καθ΄ ύλην αρμόδια Υπηρεσία, για τις δικές της ενέργειες.