Η Ελλάδα μέσα από τις ιστορικές αφίσες του ελληνικού τουρισμού -Μεγάλη έκθεση στην Ύδρα υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

Από τη δεκαετία του 1920 μέχρι σήμερα, η τουριστική βιομηχανία αναδείχθηκε σταδιακά ως ένας από τους κρισιμότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, αλλά και παράγοντας καίριων αλλαγών στη φυσιογνωμία της Ελλάδας. Σε αυτή τη διαδρομή, οι τουριστικές αφίσες και τα προωθητικά ταξιδιωτικά φυλλάδια διαμόρφωσαν, σε μεγάλο βαθμό, τη διαχρονική εικόνα της χώρας στον κόσμο, συγκροτώντας ταυτόχρονα και ένα εικαστικό corpus υψηλής αξίας.

Η Ελλάδα μέσα από τις ιστορικές αφίσες του ελληνικού τουρισμού -Μεγάλη έκθεση στην Ύδρα υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

Η Ελλάδα μέσα από τις ιστορικές αφίσες του ελληνικού τουρισμού -Μεγάλη έκθεση στην Ύδρα υπό την αιγίδα του ΕΟΤ
Η Ελλάδα μέσα από τις ιστορικές αφίσες του ελληνικού τουρισμού -Μεγάλη έκθεση στην Ύδρα υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

Τα αφετηριακά βήματα του ελληνικού τουρισμού μέσα από το έντυπο υλικό που εκδόθηκε από τους πρώτους κρατικούς τουριστικούς οργανισμούς, ανιχνεύονται στην έκθεση «Διαφημίζοντας την Ελλάδα – Οι απαρχές του ελληνικού τουρισμού», η οποία «ανοίγει» την προσεχή Τρίτη 25 Μαρτίου 2025 στην Ιστορική Οικία Λαζάρου Κουντουριώτη στην Ύδρα, παράρτημα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου.

Η έκθεση διοργανώνεται από την Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος υπό την αιγίδα του ΕΟΤ και παρουσιάζει τα έντυπα που διαφήμιζαν το ελληνικό τοπίο, τις παραδόσεις και τη φιλοξενία της Ελλάδας μέσα από καλλιτεχνικές και γραφιστικές συνθέσεις υψηλής αισθητικής. Από τον προπολεμικό ρομαντισμό της προβολής των μνημείων και της παράδοσης μέχρι τον μοντερνισμό, την αφαίρεση και τη γραφιστική ιδιοφυία του 1960, οι δημιουργίες αυτές καταθέτουν μια πρωτοποριακή και διαχρονική προσέγγιση στην προβολή της Ελλάδας ως μοναδικού τουριστικού προορισμού.

Η Ελλάδα μέσα από τις ιστορικές αφίσες του ελληνικού τουρισμού -Μεγάλη έκθεση στην Ύδρα υπό την αιγίδα του ΕΟΤ
Η Ελλάδα μέσα από τις ιστορικές αφίσες του ελληνικού τουρισμού -Μεγάλη έκθεση στην Ύδρα υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

Ανάμεσα στους δημιουργούς των ιστορικών αφισών και των τουριστικών φυλλαδίων του ΕΟΤ και των προκατόχων του φορέων, συγκαταλέγονται κορυφαία ονόματα ζωγράφων, σχεδιαστών, φωτογράφων και λιθογράφων, πολλοί από αυτούς έμελλε με το έργο τους να σφραγίσουν την εποχή τους. Ενδεικτικά αναφέρονται οι Μίμης Βιτσώρης, Αλέξανδρος Αλεξανδράκης, Περικλής Βυζάντιος, Παναγιώτης Τέτσης, Σπύρος Βασιλείου, Γιώργος Βακιρτζής, Γιάννης Τσαρούχης, Αγνή και Μιχάλης Κατζουράκης, Φρέντυ Κάραμποττ, Nelly’s, Νίκος Τομπάζης, Δημήτρης Χαρισιάδης, Όθωνας Περβολαράκης κ.ά.

Ο τουρισμός ως ταυτοτικό στοιχείο της μεταπολεμικής Ελλάδας

Στην έκθεση γίνεται, επίσης, αναφορά στον θεσμό των Φεστιβάλ Επιδαύρου και Αθηνών, τα οποία την εποχή εκείνη κάνουν τα πρώτα τους βήματα, θέτοντας τις βάσεις για τον πολιτιστικό τουρισμό της χώρας, ενώ ξεχωριστή ενότητα θα είναι αφιερωμένη στις απαρχές του τουρισμού στην Ύδρα.

Η Ελλάδα μέσα από τις ιστορικές αφίσες του ελληνικού τουρισμού -Μεγάλη έκθεση στην Ύδρα υπό την αιγίδα του ΕΟΤ
Η Ελλάδα μέσα από τις ιστορικές αφίσες του ελληνικού τουρισμού -Μεγάλη έκθεση στην Ύδρα υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

Τέλος, ειδική αναφορά γίνεται και στην ψηφιακή έκθεση «Imagining Greece», έργο ομάδας επιστημόνων από διάφορα γνωστικά πεδία, το οποίο αναδεικνύει τη σημασία του τουρισμού ως στοιχείου ταυτότητας της μεταπολεμικής Ελλάδας. Η ψηφιακή έκθεση αποτελεί μέρος του ερευνητικού προγράμματος «Tourism and Nation Branding 1945-1990». Τμήμα του υλικού της προέρχεται από τις Συλλογές, το Φωτογραφικό Αρχείο και το Αρχείο Ιστορικών Εγγράφων της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος – Εθνικού Ιστορικού Μουσείου.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2025.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.