Tον Νίκο Νικολετάκη τον γνώρισα στο Mega όταν συνεργαστήκαμε για την πρωινή εκπομπή του σταθμού. Άνθρωπος χαμηλών τόνων, έτοιμος να σε βοηθήσει και να σε εξυπηρετήσει ανά πάσα ώρα και στιγμή, φαινόταν ότι ήταν ανήσυχο πνεύμα. Συνήθως οι δημοσιογράφοι το έχουμε αυτό γι’ αυτό και ασχολούμαστε με πολλά πράγματα. Από την ώρα που έφυγα από τον σταθμό, χάθηκα μαζί του. Έτσι γίνεται τις περισσότερες φορές σε συνεργασίες. Τον ξαναβρήκα όμως στο Instagram. Κι εκεί βρήκα κι ένα ταλέντο του, στο οποίο υποκλίθηκα. Οι φωτογραφίες του. Αφού έψαξα το προφίλ του και είδα φωτογραφίες που είχε τραβήξει από κάθε γωνιά της Ελλάδας του ζήτησα να μου τις στείλει και να μου πει δυο λόγια για την δεύτερη αγάπη του μετά τη δημοσιογραφία.
Σε γνωρίσαμε δημοσιογράφο στο mega και τώρα οι φωτογραφίες σου από διάφορα μέρη της Ελλάδας κάνουν τον γύρο του διαδικτύου ενώ έχουν κάνει αφιέρωμα σε σένα και τηλεοπτικές εκπομπές. Πως προέκυψε η ενασχόληση σου με τη φωτογραφία;
Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
Αγαπούσα τη φωτογραφία από νήπιο. Σε μικρή ηλικία είχα κάνει μάλιστα και το πρώτο μου “φωτορεπορτάζ”. Είχε πάρει φωτιά το… υπόγειο του σπιτιού μας από βραχυκύκλωμα και αφού ειδοποίησα την πυροσβεστική ,στη συνέχεια φωτογράφιζα τους πυροσβέστες που έσβηναν τις φλόγες , με μια μικρή αυτόματη φωτ. μηχανή .
Έκτοτε φωτογράφιζα, ανθρώπους ,σε απλές και πιο εξεζητημένες πόζες , τοπία και ότι άλλο μου έκανε “κλικ”.
Αργότερα ,παράλληλα με τη δημοσιογραφία ,σπούδασα και Διεύθυνση Φωτογραφίας. Εργάστηκα μάλιστα ως εικονολήπτης για έναν χρόνο στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ.
Στη συνέχεια με κέρδισε η δημοσιογραφία και με τη φωτογραφία ασχολήθηκα περισσότερο ως χόμπι.
Όταν πας σε ένα μέρος τι σε εμπνέει να τραβήξεις;
Πριν πάω σε κάποιο μέρος βλέπω μερικές φωτογραφίες από εκεί για δύο λόγους. Να πάρω ιδέες για σημεία που αξίζει να αποτυπώσω στον φακό μου αλλά και για να τα φωτογραφίσω όσο γίνεται με διαφορετικό τρόπο.Με εμπνέουν διάφορα πράγματα. Τα όμορφα σύννεφα , οι αντανακλάσεις, οι έντονες φωτοσκιάσεις , οι σιλουέτες στο ηλιοβασίλεμα ή και όλα μαζί.
Λίγα από τα μυστικά της φωτογραφίας ! Πως μπορεί κάποιος να κάνει μια επαγγελματική λήψη
- Το πιο βασικό είναι να είστε ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να αποτυπώσετε τη στιγμή , ακόμα και με το κινητό σας τηλέφωνο. Αν καθυστερήσετε λίγο υπάρχει περίπτωση να χάσετε αυτή τη στιγμή που κάνει μια φωτογραφία μοναδική σε σχέση με τις άλλες.
- Δώστε σημασία στη σύνθεση της εικόνας. Να έχετε κατά νου ποιο είναι το κύριο θέμα στη φωτό σας και να το τοποθετείτε, όχι στο κέντρο αλλά κατά το 1/3 δεξιά ή αριστερά . (Κανόνας των τρίτων)
- Μην προσπαθείτε να χωρέσετε πολλά πράγματα σε μια φωτογραφία. Πολλές φορές το απλό κερδίζει τις εντυπώσεις.
- Όταν φωτογραφίζετε πρόσωπα καλό είναι να αποφεύγετε τις μεσημβρινές ώρες γιατί το έντονο κάθετο φως δημιουργεί πολύ σκληρές σκιές σε αυτά.Το διάχυτο φως πχ. από μια κουρτίνα ή σε σκιερό μέρος είναι ό,τι πρέπει.. Όπως έλεγαν και οι παλαιότεροι στο επάγγελμα, το φως είναι καλό να έρχεται πίσω από τον φωτογράφο, ή από το πλάι. Σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει πιθανότητα να έχετε “καμένα” πρόσωπα και ξεθωριασμένα χρώματα.
- Φροντίστε η γραμμή του ορίζοντα να είναι πάντα ίσια. Ο στραβός γιαλός δεν είναι άποψη. Είναι λάθος!
- Πολλές φορές οι αυθόρμητες φωτογραφίες είναι πολύ καλύτερες από τις στημένες. Πχ. Ένας τεχνίτης την ώρα που δουλεύει , παιδιά που παίζουν ανέμελα κλπ.
- Αλλάξτε τη γωνία λήψης. Κατεβείτε χαμηλά ή ανεβείτε σε ψηλά σημεία. Καλό είναι χρησιμοποιείτε τριπόδι ή κάποιο σταθερό σημείο λήψης. Όχι μόνο θα πετύχετε πιο ευκρινείς φωτογραφίες , ιδιαίτερα σε χώρους με χαμηλό φωτισμό αλλά θα μπορείτε να αξιοποιήσετε αρκετές από τις δυνατότητες των φωτογραφικών μηχανών. Επιλέγοντας το πιο ανοιχτό διάφραγμα πχ. 2.8 – 3.5 κλπ. θα μπορείτε να έχετε “φλου” το φόντο και εστιασμένο το κυρίως θέμα, πράγμα ιδανικό για πορτρέτα.
- Σημαντικό είναι επίσης να γνωρίσετε τις δυνατότητες της φωτογραφικής μηχανής και του κινητού σας . Πολλές φορές η αυτόματη λειτουργία δεν δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα ,ιδιαίτερα σε δύσκολες συνθήκες φωτισμού. πχ. παραλία , χιόνι κ.α.
- Χρησιμοποιήστε το φλας έξυπνα, για να εξισορροπήσετε τον φωτισμό μιας εικόνας και όχι για να φωτίσετε. Τη νύχτα να προτιμάτε τη λειτουργία night shot. Απαραίτητη είναι η χρήση τρίποδου, ή κάποιου σταθερού σημείου για να ακουμπήσετε τη μηχανή.
- Να παρατηρείτε προσεκτικά πολλές καλές φωτογραφίες.Το κυριότερο: Να φωτογραφίζετε κατά κόρον και να προσπαθείτε να μαθαίνετε από τα λάθη σας. Όπως έλεγε σοφά ο διάσημος φωτογράφος Henri Cartier–Bresson
“Οι πρώτες σας 10.000 φωτογραφίες είναι οι χειρότερες.”
-Τα επόμενα σχέδια σου.
Εκτός από τη δημοσιογραφία ,που παραμένει το κύριο επάγγελμα μου θ’ ασχοληθώ ακόμα πιο διεξοδικά με τη φωτογραφία. Ενδιαφέρομαι ιδιαίτερα για τις φωτογραφίες πορτραίτου, τοπίου και κυρίως την λεγόμενη ταξιδιωτική φωτογραφία. Επιμορφώνομαι και μελετάω συνεχώς ενώ φωτογραφίζω αδιάκοπα.
Στα άμεσα σχέδια μου είναι να αναβαθμίσω τον εξοπλισμό μου , να φτιάξω ένα μικρό στούντιο και να κάνω μια έκθεση φωτογραφίας. Είμαι ανοιχτός σε προτάσεις και συνεργασίες. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην οικογένεια μου ,που με στηρίζει σε ότι κάνω. Πολλές ευχαριστίες στους followers μου για την προτίμηση που δείχνουν στις φωτογραφίες μου. Το ότι οι φωτογραφίες μου αρέσουν σε ένα ευρύτερο κοινό μου δίνει δύναμη και κουράγιο να γίνομαι καλύτερος και πιο δημιουργικός.
About him:
Ο Νίκος Νικολετάκης γεννήθηκε στα Χανιά της Κρήτης. Είναι δημοσιογράφος στο MEGA και συνεργάζεται με τον ραδιοφωνικό σταθμό Street Radio.
Ακολουθήστε τον σε Facebook: Nikos Nikoletakis Photography
και Instagram: @nikos_nikoletakis