Εύα και Νόρα: Οι πρωταγωνίστριες της πετυχημένες παράστασης μιλούν στο travelgirl.gr στην πρώτη κοινή τους συνέντευξη!

Δύο γυναίκες η Εύα και η Νόρα, δεμένες σε μια σχέση φυσιολογική για τις ίδιες, ιδιαίτερη ή διαφορετική για τους άλλους, προσπαθούν όπως κάθε ζευγάρι να διαφυλάξουν τη σχέση τους από τον χρόνο και τα προβλήματα. Οταν τα πρώτα σημάδια φθοράς και ο φόβος μήπως το ενδιαφέρον της μιας για την άλλη ατονήσει, όταν ο συναισθηματικός δεσμός απειλείται, οι δύο γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες με την αλήθεια που δεν τόλμησαν να κοιτάξουν κατάματα. Η ζωή τους ανήκει και είναι καιρός να αρχίσουν να ζουν για τις ίδιες. Η βαθιά και πραγματική αγάπη δεν έχει και δεν πρέπει να έχει όρια. Ο ρατσισμός και ο φανατισμός δεν έχουν καμία θέση στη σύγχρονη κοινωνία. Είναι όμως αυτό η πραγματικότητα;

Η Θεοδώρα Σιάρκου, η Αννίτα Κούλη, η Ελεονώρα Αντωνιάδου και η Σοφία Αδαμίδου ανεβαίνουν στο σανίδι και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Οι τέσσερίς τους μίλησαν στην πρώτη κοινή τους συνέντευξη στο travelgirl.gr . Μετά από αυτήν είμαι σίγουρη ότι θα κλείσετε τα εισιτήριά σας για να τις απολαύσετε!

Λένε ότι πολλές γυναίκες ”μαζί ”δημιουργούν χαοτική κατάσταση. Πως βρίσκετε αυτήν την πρόταση; σεξιστική, αδιάφορη η σωστή;

Σ. Α Εξαρτάται τι γνωρίζει κανείς για την έννοια του χάους! «Βάλε το Χάος στην ζωή σου, μόνιμα, όχι περιστασιακά και άσε το εκεί, να βάλει Τάξη, Ευρυθμία, Αρμονική Δημιουργία» λένε οι ειδικοί. «Θα ξαφνιαστείς με τα αποτελέσματα που θα έχεις». Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται και νοιώθουν τρόμο για τις χαώδης, άτακτες εκτός ελέγχου καταστάσεις. Θεωρούν πως, η Θεωρία του Χάους έχει να κάνει με την αταξία και τον μη έλεγχο. Αυτό είναι πέρα για πέρα παραπλανητικό. Στην πραγματικότητα, η Θεωρία του Χάους πραγματεύεται την Αρμονία, την Ευρυθμία, την Δημιουργία και μεταφορικά την Τάξη. Πιο συγκεκριμένα, τη βαθύτερη έννοια της Δημιουργικής Αρμονίας. Σε αυτή τη λογική ναι, μάλλον σωστή.

Α. Κ Σεξιστική, αφού το προτείνετε… Θα ελεγα καλύτερα ότι αν όλες μαζί έχουν καλές προθέσεις, μάλλον βοηθούν η μια την άλλη να ξαναβρούν τη δύναμη της γυναικείας τους φύσης και την αλληλεγγύη μεταξύ τους παρά δημιουργούν χάος.

E. A Σεξιστική. Για άλλη μία φορά δεν θα σταθώ στο θέμα του φύλου. Θα πω ότι πολλοί άνθρωποι μαζί, με κοινό στόχο και σεβασμό ο ένας προς τον άλλον, μπορούν να κάνουν θαύματα.

Θ. Σ Διαφωνώ ριζικά με αυτή την πρόταση. Έχω στη θεατρική διαδρομή μου ως τώρα, πέντε συνεργασίες με γυναικείους θιάσους. Πότε δε βίωσα μια χαοτική κατάσταση. Απεναντίας, λειτούργησαν όλα με απόλυτη τάξη, οργάνωση και αρμονία ! Μόνο ευχάριστες αναμνήσεις με συνοδεύουν από αυτές τις συνεργασίες. Ωστόσο, δεν αμφισβητώ αυτό που λέγεται ! Και για να λέγεται, κάποιος λόγος θα υπάρχει! Έρχομαι λοιπόν να απαντήσω, πως ακόμα και στο Χάος υπάρχει μια αυτορρύθμιση ! Προφανώς το ίδιο θα συμβαίνει και σε γυναικείες ομάδες. Τώρα, αν αυτό είναι σεξιστικό, αδιάφορο ή σωστό δεν ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι πως είναι ανθρώπινο και κανονικό.

Πως ήταν η συνεργασία σας στο Αλκμήνη κατά την διάρκεια των προβών;

Σ.Α Εξαιρετική. Μια μεγάλη αγκαλιά που μοιράστηκε την αγωνία, το όνειρο και την αλήθεια.

Α. Κ Δημιουργικη.

E. A Υπήρχε σύμπνοια. Προσπαθούσαμε όλες μαζί για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Με τη Θεοδώρα και την Αννίτα δεν γνωριζόμασταν από πριν, κάπως μαγικά όμως έδεσαν αμέσως οι ενέργειες και τα θέλω μας.

Θ. Σ Οι πρόβες μας έγιναν σ’ ένα κλίμα χαράς, ενθουσιασμού, δημιουργικότητας, άγχους, αγωνίας, κούρασης. Περάσαμε, δηλαδή, όπως συνηθίζουμε να περνάμε πάντα εμείς οι θεατράνθρωποι στη προσπάθειά μας να στήσουμε μια παράσταση.

Για ποιο θέμα μιλάει το Ευα και Νόρα;

Σ.Α Για την ομοφοβία, τις ανισότητες, το ρατσισμό, βάζοντας στο επίκεντρο την αγάπη, τον έρωτα, τις ανθρώπινες σχέσεις. Οπως λέει κι ο συγγραφέας, «το έργο διερευνά τις ανθρώπινες σχέσεις και παράλληλα την πορεία αναζήτησης ταυτότητας και επιβίωσης σε έναν κόσμο λίγο πολύ εχθρικό για όσους απεγνωσμένα διεκδικούν τα αυτονόητα». Κι όλα αυτά με χιούμορ και συγκίνηση. Οπως στη ζωή.

Α. Κ Για την αγάπη.

E. A Μιλάει για τον έρωτα μεταξύ δύο γυναικών. Για τα προβλήματα, τις ανασφάλειες και την τριβή που υπάρχει στην δεκαετή τους σχέση. Αλλά κυρίως, για το πως η κοινωνία έχει συμβάλει στην στασιμότητα της σχέσης αυτής.

Θ. Σ Το «ΕΥΑ και ΝΟΡΑ», του Μυρώδη Αδαμίδη,  είναι ένα σύγχρονο έργο που μιλάει για τη διαφορετικότητα και τον τρόπο που καθρεφτίζεται στην κοινωνία. Με αφορμή τη σχέση ενός ομοφυλόφιλου ζευγαριού γυναικών, το έργο καταπιάνεται με θέματα επίκαιρα και ουσιώδη, υπογραμμίζοντας  χαρακτηριστικά που αφορούν στον έρωτα, την αγάπη και τις ανθρώπινες σχέσεις, ανεξαρτήτως φύλου.

Πως βλέπετε το θέμα των ομόφυλων σχέσεων; Πιστεύετε ότι είμαστε λαός που βλέπει μπροστά;

Σ.Α  Δεν ξέρω αν είναι θέμα λαού. Είναι σίγουρα θέμα θεσμών και εκπροσώπων του συστήματος και της εκκλησίας, οι οποίοι επιτίθενται δημόσια στη λοατκι κοινότητα, στους μετανάστες και στις μετανάστριες, χρησιμοποιώντας έναν ομοφοβικό, ρατσιστικό, υβριστικό και μισανθρωπικό λόγο. Από την εποχή των φεμινιστικών αγώνων για την αναγνώριση του δικαιώματος στην έκτρωσηση, μέχρι, τις συλλογικές διεκδικήσεις της λοατκι κοινότητας, η Εκκλησία και οι εκπρόσωποι της βρίσκονται πάντα σε αντιπαράθεση με αυτά τα κινήματα εκφράζοντας έναν πολύ συντηρητικό λόγο για τα ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας.

Είναι άξιο αναφοράς τα απογοητευτικά ευρήματα έρευνας σε όλους τους τομείς του μέσου Έλληνα στα χρόνια της κρίσης. Παρατηρείται αύξηση της ομοφοβίας και της ξενοφοβίας με τάσεις ρατσισμού, όχι μόνο σε μειονοτικές ομάδες (πχ Ρομά, μουσουλμάνους κτλ.) αλλά και στον ίδιο τον Έλληνα ανάλογα με τον τρόπο ζωής του ή τις πολιτικές του πεποιθήσεις.

Α. Κ Οι μακροχρόνιες σχέσεις αγάπης είναι πάντα το ίδιο για όλα τα φύλα. Θα ήθελα σαν λαός να βλέπουμε μπροστά αλλά δεν είμαι σίγουρη ότι αυτό συμβαίνει. Έχουμε πολύ σοβαρότερα θέματα να λύσουμε σαν κοινωνία και το να ασκούμε κριτική στην προσωπική ζωή των αλλων απλά μας αποπροσανατολίζει από την αντιμετώπιση τους.

E. A Όπως βλέπω και το θέμα των ετερόφυλων σχέσεων. Είναι σχέσεις και δεν χρειάζονται κάποιον προσδιορισμό. Χρειάζονται αγάπη, υπομονή και κατανόηση. Νομίζω δυστυχώς, ότι σαν λαός είμαστε λίγο πίσω στο θέμα της αποδοχής, σε οτιδήποτε είναι διαφορετικό.

Θ. Σ Δεν διακρίνω διαφορές ως προς τα συναισθήματα αυτών των ανθρώπων μέσα σε μια σχέση. Γιατί πρέπει να υπάρχουν σύνορα στις σχέσεις; Ποιός ορίζει τι είναι φυσιολογικό και τι διαφορετικό; Θεωρώ πως η ελληνική κοινωνία κάνει φιλότιμες προσπάθειες να αλλάξει, γίνεται πιο ανεκτική και σίγουρα υπάρχει σημαντικό ποσοστό του κοινωνικού συνόλου που βλέπει μπροστά.

Το έργο έχει γραφτεί από έναν άνδρα και σκηνοθετηθεί επίσης από άνδρα. Πιστεύετε ότι ΄΄μίλησαν ΄΄αμφοτεροι στη γυναικεία γλώσσα;

Σ. Α Η «γλώσσα» ως λέξη μπορεί να έχει θηλυκό πρόσημο, αλλά όταν μιλάει για αλήθειες γίνεται ανθρώπινη, και εκφέρεται από άνδρα ή γυναίκα με τον ίδιο τρόπο.

Α. Κ Ο στόχος δεν ήταν να απαραίτητα να μιλήσει στην γυναικεία γλώσσα αλλά περισσότερο στην γλώσσα της αγάπης που αφορά όλα τα φύλα χωρίς διακρίσεις.

E. A Θεωρώ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν στερεότυπα στην τέχνη. Η δουλειά μας έχει να κάνει με βιώματα, συναισθηματική νοημοσύνη και δημιουργικότητα. Πιστεύω ότι ο Μυρώδης Αδαμίδης και ο Γιάννης Διαμαντόπουλος αντιλήφθηκαν πολύ καλά την γυναικεία ψυχολογία και δημιούργησαν αυτές της ηρωίδες.

Θ. Σ Είμαι βέβαιη ότι αμφότεροι παρατήρησαν πως οι σχέσεις των ανθρώπων είναι παντού και πάντοτε ίδιες!

Μιλήστε μου για τον ρόλο σας ( Η καθεμία χωριστά για τον δικό της)

Σ. Α Είμαι η μάνα που υποψιάζεται, φοβάται ίσως ότι η κόρη της δεν «συγκατοικεί» απλά με την Εύα. Είναι η κλασική μάνα που θα ήθελε η κόρη της να κάνει οικογένεια με ένα καλό παλλικάρι όπως λέει και να κάνει και παιδί. Ερχεται επίσκεψη στην κόρη της σχεδόν αποφασισμένη να μάθει τι κρύβεται πίσω από αυτή τη συγκατοίκηση. Ποιά θα είναι η αντίδρασή της όταν της αποκαλυφθεί η αλήθεια, δεν θα σας την πω…

Α. Κ Η Νόρα είναι μια γυναίκα που αντιλαμβάνεται την φθορά της σχέσης της και αποφασίζει να βρει μια δραστική λύση. Βλέποντας την Εύα να έχει αφεθεί αποφασίζει να την πείσει να δοκιμάσουν μαζί την θεραπεία «νου και σώματος». Μπορεί να μην της βγαίνει στην πορεία όπως το είχε φανταστεί αλλά τελικά…

E. A Η Μιρέλλα είναι το τρίτο πρόσωπο της ιστορίας. Μπαίνει στο σπίτι των δύο γυναικών ως εκπαιδεύτρια Τάι Τσι, για να τις βοηθήσει να χαλαρώσουν και να βρουν το κέντρο τους. Στην πορεία όμως, οι διαθέσεις και οι πράξεις της παρεξηγούνται με αποτέλεσμα να φέρνει τις δύο γυναίκες αντιμέτωπες με την ίδια τους τη σχέση.

Θ. Σ Συγχωρέστε με αλλά δε θέλω να μιλήσω για το ρόλο μου… Ελάτε να τον δείτε!!!

Η ερώτηση αυτή απευθύνεται μόνο στην κ.Αδαμίδου.

Μέχρι τώρα σας είχαμε συνηθίσει στον ρόλο της δημοσιογράφου και συγγραφέως. Μας ξαφνιάσατε με την επιλογή σας να ανεβείτε στο σανίδι. Μιλήστε μας για την εμπειρία σας

Σ. Α Η σχέση μου με το γράψιμο ξεκινάει από τα εφηβικά μου χρόνια και με το θέατρο από τα φοιτητικά. Οταν παράλληλα με τη Νομική γράφτηκα και στο θεατρικό του Πανεπιστημίου με το οποίο ασχολήθηκα ενεργά επί πέντε χρόνια, οργανώνοντας, παίζοντας, ακόμη ράβοντας και κοστούμια. Στη συνέχεια νιώθω ότι υπηρέτησα το θέατρο κάνοντας θεατρικό ρεπορτάζ στο «Ριζοσπάστη» και παράλληλα γράφοντας θεατρικά έργα. Φέτος, ναι με έπεισε η παραγωγός και ο σκηνοθέτης μας να το τολμήσω, γνωρίζοντας το «μικρό μου παρελθόν». Κι επειδή είναι ένας μικρός ρόλος είπα ας το επιχειρήσω. Και χαίρομαι πολύ που το έκανα, γιατί έχω τη στήριξη των τριών κοριτσιών επί σκηνής. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ξεκινάω μια άλλη «καριέρα». Οχι. Είναι μια φιλική συμμετοχή. Ο,τι κάνω το αγαπώ όταν το κάνω, αλλά δεν θα το ξανακάνω… σας το υπόσχομαι (γέλια).

Εύα και Νόρα στο θέατρο Αλκμήνη

Κάθε Σάββατο στις 18,30 και Κυριακή στις 21.00

Διάρκεια 80 Λεπτά 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.