Aπό τις 3 Αυγούστου μέχρι τις 7 Σεπτεμβρίου 2020 διαρκεί η έκθεση- αφιέρωμα του Κώστα Ευαγγελάτου , στη γιαγιά του Χρυσομοίρας Κ. Ευαγγελάτου (1904-2000) στη Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa Ροδόπη στο Αργοστόλι . Είκοσι χρόνια απουσίας στα πλαίσια των επετειακών εκδηλώσεων για τα 20 χρόνια θερινής λειτουργίας της Villa Ροδόπη.Eκτίθενται 12 νέα έργα που φιλοτεχνήθηκαν στην Αθήνα στην διάρκεια της καραντίνας για τον covid19 καθώς και συνθέσεις με γυναικεία πορτραίτα από διάφορες περιόδους . Επίσης ψηφιακά ντοκουμέντα, επιζωγραφισμένα αντικείμενα και ένα εικαστικό περιβάλλον στο χώρο.
Aπό τις 3 Αυγούστου -7 Σεπτεμβρίου διαρκεί η έκθεση- αφιέρωμα του Κώστα Ευαγγελάτου στη γιαγιά του
O Λεόντιος Πετμεζάς , ιστορικός τέχνης, συνεργάτης της Σύγχρονης Πινακοθήκης Villa Ροδόπη και του Art Studio EST των δύο εστιών πολιτισμού που ίδρυσε και διευθύνει ο Κώστας Ευαγγελάτος επισημαίνει για την παρούσα έκθεση : ‘’Κάθε αυτούσιο έργο του διαπρεπή καλλιτέχνη Κώστα Ευαγγελάτου δηλώνει την ανάπλαση της πραγματικότητας και την ενσωμάτωση της φυσικής υπόστασης σε περίγραμμα που ξεκινά από την λήψη του σχήματος και επεκτείνεται διαχρονικά. Στην πορεία της εξέλιξης η σύνθεση γίνεται τοιχογραφία και μωσαικό από αναρίθμητες εμπνεύσεις. Στις ικανότητες του συνυπάρχουν η αγνότητα της πρόθεσης, η δύναμη της θέλησης, η οξύτητα της σκέψης και η πληρότητα της αμεσότητας που έχουν προνόμιο την χρήση των πρωτοποριακών μέσων , που εντείνουν την υπερβατική αξία και την ιδιότητα να μορφοποιεί δυναμικά ιδέες που καταγράφει άμεσα και ευθύτατα μέσα στα συμπλέγματα. Προβάλλοντας την άποψη του, αναδεικνύει με σαφήνεια και λιτότητα τις ιδεογραφίες επιλέγοντας συνειδητά να εκφράσει σχήματα που αναφέρονται σε έννοιες που αφορούν τον κύκλο των ανησυχιών του, που προκύπτουν από τα ερωτηματικά που αρθρώνει το μυστήριο της ζωής. Οι αφηγήσεις του δημιουργού με απολήξεις διευρύνουν την εξιχνίαση ανάμεσα στο πριν και στο τώρα που κατευθύνει ευπρόσδεκτα τα εννοιολογικά τοπία προς τα αναμενόμενα επινοήματα . Πρόκειται για χαρακτηριστικές ενότητες της αισθητικής του έρευνας και αποκρυστάλλωσης, με κύριο συνθετικό άξονα την ανθρώπινη ύπαρξη, σαν προσωπογραφία ή σωματογραφία, αναδυόμενη από τη μνήμη και εκτοξευμένη στο κοσμικό περιβάλλον. Συγκροτούν σημασιολογικές ερμηνείες με αφετηρίες-παραμέτρους που αναδεικνύουν σημάνσεις ερεθισμάτων και επηρεασμών καθοδηγώντας έμμεσα νεωτεριστικούς ορίζοντες .Καθορίζουν μια πολυδιάστατη διαχείριση που επιδεικνύει συνεπαγόμενες συναισθηματικές και βιωματικές αυξομειώσεις. Τα επιτεύγματα πολλαπλασιάζουν αναβιώσεις από μια ονειρική ατμόσφαιρα νοσταλγίας και αναπόλησης με θεώρηση και συγκροτημένη ταυτότητα.
Επαναπροσδιορίζουν διαβαθμίσεις που ελέγχουν την προοπτική των προσανατολισμών, ενώ παράλληλα προσδίδουν στις συλλήψεις δοτική εμβληματική έμφαση ‘’ Για το παρόν ενδιαφέρον αφιέρωμα η βραβευμένη εικαστικός –αγιογράφος ,κριτικός τέχνης με σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό Μαριλένα Φωκά (ΜΑ) αναφέρει : « Η μορφή της γιαγιάς είναι ένα κυρίαρχο θέμα στη λογοτεχνία και την τέχνη άρρηκτα συνδεδεμένο με έντονα αισθήματα τρυφερότητας και ευγνωμοσύνης μια και είναι το πρόσωπο που έγινε πριν από τη μητέρα κάποιου-καποιας , η ίδια μητέρα. Ακόμα και στην τέχνη της αγιογραφίας που Υπέρτατη μητέρα θεωρείται η Παναγία σημαντική θέση κατέχει και η δική Της μητέρα, η Αγία Άννα, που αποτέλεσε τη γέφυρα για να έρθει η Μαριάμ στη ζωή και να γίνει με τη σειρά της γέφυρα για την ανθρωπότητα προς το Θεό. Παρ΄ όλο που στη σύγχρονη δυτική οικογένεια ο πυρήνας της φαμίλιας είναι η μητέρα, ο πατέρας και τα παιδιά, εν τούτοις η γιαγιά είναι αξιοσέβαστη και μέτοχος κάθε σημαντικής απόφασης που αφορά στην οικογένεια. Σε αυτή τη μοναδική γυναίκα αφιερώθηκε η έκθεση του Κώστα Ευαγγελάτου , η μορφή της γιαγιάς του συνδέθηκε με πορτραίτα και πίνακες αντικειμένων που είχαν μεταξύ τους σημαντική αλληλεπίδραση. Πίνακες με ρόδα, οικεία πρόσωπα, τοπία, αναμνήσεις από ήχους, εικόνες, γεύσεις, χάδια, αγκαλιές, συναισθήματα «αποτυπωμένα επί χάρτου», όλα μαζί συγκροτούν ένα νοσταλγικό ταξίδι στο παρελθόν δοσμένα μέσα από την τεχνική της επιμελημένης σχεδίασης, την αλληγορική σημειωτική της εικαστικής λογοτεχνίας και της οργανικής τοποθέτησης των εκθεμάτων στο χώρο ,έτσι που να αφηγούνται μοναδικά ‘’το αξέχαστο παιδικό παραμύθι της γιαγιάς Χρυσομοίρας’’.
Ο Κώστας Καρούσος, Πρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, συγγραφέας και ποιητής επισημαίνει : «Ως θεωρητικός και εικαστικός ο Κώστας Ευαγγελάτος μεγαλύνεται η τέχνη του σε μια διαρκή – ψυχική και πνευματική ανανέωση. Έχεις την αίσθηση ότι ψυχές εικονικών μορφών, σε λειτουργική συνέπεια, συνδημιουργούν όλο το παζλ αυτής της ευωδιαστής – ψυχικής κατάθεσης. Δεν απαλύνεται η πικρία μας από τα καθημερινά μας προβλήματα ή το σπάραγμα του νου, χωρίς το διαχρονικό καθρέφτισμα στο κάλλος της σύλληψης και της δημιουργίας. Ουσιώνει και παράγει όλη την πλούσια αποσκευή της ενδοχώρας του, μ’ ένα μελλοντικό ξόρκισμα γαλήνης, αυτοδιάθεσης, υπερβατικότητας, πνευματικής καλλιέπειας, εικαστικής πρωτοτυπίας και φωτίζουσας ελευθερίας. Ο Κώστας Ευαγγελάτος ευαγγελίζεται την αθωότητα, την αγάπη, τον σαρκαστικόν υπαινιγμό της καθημερινότητας. Τα έργα του έχουν ένα μόνιμο αφυπνιστικό στοιχείο. Σε ξαφνιάζει ευχάριστα, ο εσωτερικός του μονόλογος, η πληθωρική μνήμη, η προβολή κοινωνικών μηνυμάτων, η δεξιότητα της σύλληψης και αποτύπωσης, η καθολικότητα του συναισθήματος, αφήνουν σε μας ένα εικαστικό ανθολόγιο πανδημιουργίας, από θέλγητρα συμπαντικού κάλλους και βυθίσματος, το διαχρονικό σφρίγος του οράματός του, την ευρύτητα και την πλαστικότητα αποτύπωσης του αέναου στοχασμού του, που αντανακλούν όλες τις πτυχές του κοινωνικού μας γίγνεσθαι. Του ευχόμαστε, όλη αυτή την θαλασσινή και ιωδιούχα – πολιτιστική έννοια – και κληρονομιά του νησιού του και της χώρας μας, να συνεχίσει, με φτερά Πήγασου, να την κάνει προσβάσιμη αλήθεια – αισιοδοξίας και δύναμης στα κοινά των ανθρώπων .’’
Σύγχρονη Πινακοθήκη Villa Ροδόπη, Μεσολωρά 7 και Βύρωνος.
Είσοδος κήπου, “Ο κήπος του Χαρίλαου”, Μαντζαβίνου 8, Αργοστόλι.
τηλ: 26710 28501.
Ξεναγήσεις κάθε Τετάρτη και Σάββατο, ώρα 8.30 μ.μ.
Είσοδος ελεύθερη με την τήρηση των μέτρων προστασίας.
http://gisi.gr/evangelatos/index.php/2020/07/02/summer-2020/