Αλλαγή χώρου & ημέρας για την πολυαναμενόμενη ιταλική παραγωγή “MACBETTU” του Alessandro Serra Yahoo / Inbox

Το Θέατρο Τέχνης ανακοινώνει την αλλαγή χώρου και ημερομηνιών της πολυαναμενόμενης ιταλικήs παραγωγής “MACBETTU” (Μακμπέθ) του Alessandro Serra που έρχεται στη χώρα μας στο πλαίσιο της ελληνοϊταλικής πλατφ.ξης όλων των παραστάσεων : ναι ς όρμας συνεργασίας ITALΙAN FOCUS. Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στις 2 & 3 Οκτωβρίου, ώρα 21.15. Ταυτόχρονα, ανακοινώνονται οι ημερομηνίες κατά τις οποίες θα παρουσιαστούν στην Κάτω Ιταλία οι ελληνικές παραγωγές «Δούλες» του Ζαν Ζενέ, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη και «Ιούλιος Καίσαρας» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη. Ακολουθεί αναλυτικό πρόγραμμα του ITALIAN FOCUS.

ITALIAN FOCUS από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ

1-7 Οκτωβρίου-Αθήνα

Χώροι διεξαγωγής

Θέατρο Τέχνης – Υπόγειο / Θέατρο Τέχνης – Φρυνίχου / Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

28-30 Σεπτεμβρίου-Θεσσαλονίκη

Χώρος διεξαγωγής

Θέατρο Αμαλία

To Θέατρο Τέχνης φέρνει στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη 4 παραστάσεις από την κάτω Ιταλία, στο πλαίσιο της ελληνοϊταλικής πλατφόρμας Τempo Forte και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού Ιταλίας, του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών και της Ιταλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα

Το Italian focus 2019 αποτελεί την πρώτη δράση του τριετούς προγράμματος συνεργασίας μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας (2019-2021) γύρω από τη θεματική: “Επανάσταση” (Revolution). Η συνεργασία έγινε με πρωτοβουλία του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και των ιταλικών θεατρικών φορέων: Teatro di Sardegna (Cagliari, Nuoro), Primavera dei Teatri Festival (Castrovillari), Teatro della Città (Catania), Scena Nuda (Reggio Calabria).

Με το βλέμμα στραμμένο στην επερχόμενη επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, οι δύο χώρες εμπνέονται από τη θεματική “επανάσταση” (πολιτική, οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική, προσωπική) και σχεδιάζουν καλλιτεχνικές και ευρύτερα πολιτιστικές ανταλλαγές που στοχεύουν στη μελλοντική δημιουργία ενός μεσογειακού πολιτιστικού δικτύου.

Το πρόγραμμα επιθυμεί να στηρίξει και να προωθήσει τη σύγχρονη δραματουργία Ελλάδας και Ιταλίας (με έμφαση στη δραματουργία της Νότιας Ιταλίας), να υποστηρίξει το έργο σκηνοθετών και από τις δύο χώρες, τη μετεκπαίδευση καλλιτεχνών, τις μετακλήσεις και τις ανταλλαγές παραστάσεων , τις συνεργασίες καλλιτεχνικών σχημάτων και από τις δύο χώρες. Χρηματοδοτείται από ιταλικής πλευράς από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας και εντάσσεται στο πλαίσιο της πλατφόρμας Ιταλία-Ελλάδα “Tempo Forte” που υποστηρίζεται από την Ιταλική Πρεσβεία στην Ελλάδα.

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν με μεγάλη χαρά ανακοινώνει λοιπόν το ITALIAN FOCUS που πρόκειται να πραγματοποιηθεί 1-7 Οκτωβρίου στις δύο σκηνές του Θεάτρου Τέχνης και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, μέσα από μια σειρά από παραστάσεις και εκδηλώσεις που επιθυμούν να συστήσουν στο ελληνικό κοινό τη σύγχρονη δραματουργία της Νότιας Ιταλίας. Να σημειωθεί ότι οι παραστάσεις θα παρουσιαστούν πρώτα στο κοινό της Θεσσαλονίκης (28-30 Σεπτεμβρίου) και συγκεκριμένα στο θέατρο Αμαλία (με το οποίο συνεργάζεται σταθερά από τη φετινή σεζόν το Θέατρο Τέχνης) καθώς και στα Δημήτρια 2019.

Οι τέσσερις παραγωγές από την Ιταλία θα παρουσιαστούν με ελληνικούς υπέρτιτλους στο ελληνικό κοινό και αποτελούνται από δύο πρωτότυπα σύγχρονα ιταλικά έργα με επίκαιρη θεματική -“Polvere”(σκόνη) με θέμα τη γυναικοκτονία και “Miracolo” (θαύμα) με θέμα τη μετανάστευση- και δύο πρωτότυπα έργα εμπνευσμένα και βασισμένα πάνω σε κλασικά κείμενα : “Macbettu” -διασκευή του “Μακπμέθ” του Σαίξπηρ, μεταφορά του έργου στη Σαρδηνία και σε σαρδηνιακή διάλεκτο- και το “Penelope”, ένας μονόλογος πάνω στο μυθικό πρόσωπο της Πηνελόπης βασισμένος σε κείμενα του Ομήρου, του Οβιδίου και της Μάργκαρετ Άντγουντ.

Αναλυτικά οι παραστάσεις:

1-3 Οκτωβρίου -Θέατρο Τέχνης Φρυνίχου

SCENA VERTICALE (Castrovillari-Ν. Ιταλία)

POLVERE” (σκόνη) του Saverio La Ruina

Διάλογος ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα

Κείμενο-σκηνοθεσία: Saverio La Ruina

Με τους Saverio La Ruina και Cecilia Foti

Πρωτότυπη μουσική: Gianfranco De Franco

Σύμβουλος δραματουργίας: Jo Lattari

Σύμβουλος σκηνοθεσίας: Dario De Luca

Βοηθός σκηνοθέτη: Cecilia Foti

Σχεδιασμός φωτισμού: Dario De Luca

Ήχος και φώτα: Mario Giordano

Διευθυντής παραγωγής: Settimio Pisano

Παραγωγή : Scena Verticale

Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού Ιταλίας

Ευχαριστίες στο White Dove – Genova

Βραβεία

Πρώτο βραβείο Lo Straniero 2015 καλύτερης παράστασης

Πρώτο βραβείο Enriquez 2015 καλύτερου έργου

Πρώτο βραβείο Enriquez 2015 καλύτερου ηθοποιού

Πρώτο βραβείο Annibale Ruccello 2015 καλύτερου έργου

Το ξύλο είναι το πιό “σωματικό” μέρος μιας κακοποιητικής σχέσης. Ο φόνος είναι το τελικό μέρος. Υπάρχει όμως μια πρώτη, άυλη, ανεπαίσθητη, φευγαλέα σκόνη που σηκώνεται αργά-αργά γύρω από μια γυναίκα, την αγκαλιάζει, την καλύπτει, κατεδαφίζει όποια βεβαιότητα υπάρχει μέσα της, καταστρέφει τη δύναμή της, το κουράγιο της, εξαφανίζει το χαμόγελό της και την ικανότητά της να ονειρεύεται. Μια αδιαπέραστη σκόνη που της καλύπτει τα μάτια, μια σκόνη φτιαγμένη από λέξεις που ταπεινώνουν και πονούν, πασπαλισμένη με λ ί γ η αγένεια, χαμένη αξιοπρέπεια και βεβιασμένη τρυφερότητα.

(λόγια κοινωνικής λειτουργού σε κέντρο για κακοποιημένες γυναίκες)

Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό το έργο μιλάει για τη γυναικοκτονία. Σίγουρα όμως μιλάει για τις σχέσεις εξουσίας ανάμεσα στο ζευγάρι. Σημάδια από αυτές τις σχέσεις βρίσκονται παντού.”

Saverio La Ruina

Το κείμενο επιλέχθηκε από το πρόγραμμα ‘Διεθνείς φωνές 2016’ και παρουσιάστηκε σε μορφή αναλογίου στο Victory Gardens Theater – Chicago τον Απρίλιο 2016. Ανέβηκε επίσης στο Καράκας τον Νοέμβριο 2017,σε ισπανική παραγωγή της Diana Volpe.

Ο Saverio La Ruina είναι Ιταλός ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης. Το 1992 ίδρυσε την εταιρία Scena Verticale στο Castrovillari, που βρίσκεται στα νότια της Καλαβρίας, μακριά από τα κρατικά κέντρα πολιτισμού. Ως ηθοποιός ο La Ruina έχει κερδίσει το ιδιαίτερα σημαντικό ιταλικό βραβείο Premio Ubu, για τους δύο μονολόγους του σε καλαβριανή διάλεκτο “Dissonorata” και “La Borto”, στους οποίους ερμηνεύει το χαρακτήρα μιας γυναίκας που θυματοποιείται από τους αδυσώπυτους κανόνες τιμής που ισχύουν ακόμα σε πολλά μέρη της ιταλικής επαρχίας.

Τα έργα του “La Borto”, “Italianesi” and “Dissonorata”, παρουσιάστηκαν στην Γαλλία στο Théâtre de la Ville (Παρίσι), στο Festival ActOral (Μασσαλία) και στο Théâtre National Populaire de Lyon Villeurbanne. Έργα του έχουν μεταφραστεί και εκδοθεί και στα γαλλικά.

Video trailer, photo gallery and press reviews http://www.scenaverticale.it/it/js_photo_albums/polveredialogotrauomoedonna/

Η Scena Verticale βρίσκεται στο Castrovillari, στη Νότιο Ιταλία. Ιδρύθηκε το 1992 από τον Saverio La Ruina και τον Dario De Luca, που είναι και οι καλλιτεχνικοί διεθυντές του. To 2001 ο Settimio Pisano ανέλαβε τη διοίκηση του Θεάτρου. Η Scena Verticale θεωρείται αυτή τη στιγμή ένα από τα αντιπροσωπευτικότερα θεατρικά σχήματα του σύγχρονης ιταλικής σκηνής.

Τα τελευταία χρόνια οι παραγωγές του έχουν κερδίσει σημαντικά κρατικά βραβεία και διακρίσεις και έχουν παιχτεί στα μεγαλύτερα εθνικά θέατρα και φεστιβάλ καθώς και στο εξωτερικό σε περιοδείες στην Αμερική, Αργεντινή, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Κροατία, Βοσνία, Αλβανία και Ελβετία.

Τα τελευταία είκοσι χρόνια, η Scena Verticale οργανώνει και διευθύνει το Primavera dei Teatri Festival, φεστιβάλ που έχει καταφέρει να γίνει πολύ σημαντικό για τη σύγχρονη ιταλική δραματουργία, συγκεντρώνοντας στο Castrovillari, αυτή την υποβαθμισμένη περιοχή της Ιταλίας, πλήθος νέων αλλά και δόκιμων καλλιτεχνών. www.primaveradeiteatri.itwww.europeconnection.it – Για περισσότερες πληροφορίες: http://www.scenaverticale.it/.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αμαλία στις 28 Σεπτεμβρίου

2- 3 Οκτωβρίου, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Αθήνα)

SARDEGNA TEATRO (Cagliari, Nuoro-Σαρδηνία)

MACBETTU” (Μακμπέθ) του Alessandro Serra

Παράσταση βασισμένη στονΜακμπέθτου Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Σκηνοθεσία-σκηνικά-κοστούμια-φωτισμοί: Alessandro Serra

Μετάφραση στη σαρδηνιακή διάλεκτο-γλωσσικός σύμβουλος: Giovanni Carroni

Σύμβουλος κίνησης: Chiara Michelini

Σύνθεση ηχοτοπίου: Pinuccio Sciola

Sound Stones composition: Marcellino Garau

Η παράσταση υποστηρίζεται από το Pinuccio Sciola Foundation και το CEDAC Sardegna

Παίζουν:

Fulvio Accogli, Andrea Bartolomeo, Leonardo Capuano, Andrea Carroni, Giovanni Carroni, Maurizio Giordo, Stefano Mereu, Felice Montervino

O σαιξπηρικός Μακμπέθ σε μια πρωτότυπη διασκευή με την υπογραφή ενός από τους πιο σημαντικούς Ιταλούς σκηνοθέτες, του Alessandro Serra. Η ιστορία του στρατηγού Μακμπέθ που αναρριχήθηκε στο βασιλικό θρόνο μέσα από φόνους και δολοπλοκίες. Μια παράσταση υψηλής εξπρεσιονιστικής αισθητικής, που κινείται ανάμεσα στο όνειρο και τον εφιάλτη, την πραγματικότητα και την ψευδαίσθηση. Παραγωγή του Θεάτρου της Σαρδηνίας.

Ο Alessandro Serra μεταφέρει τη δράση από το βασίλειο της Σκωτίας στο ιταλικό νησί της Σαρδηνίας, εμπλέκοντας τα ήθη, τα έθιμα, τα χρώματα, τα σχήματα και τους ήχους του νησιού στη διασκευή του. Πιστός στο πνεύμα του ελισαβετιανού θεάτρου, αναθέτει όλους τους ρόλους σε άνδρες ηθοποιούς. Το πρωτότυπο είναι μεταφρασμένο στη σαρδηνιακή διάλεκτο με ήχους, χρώματα, μουσικές φερμένες από τα βάθη ενός παρελθόντος που αντηχεί στη μεσογειακή ψυχή.

Η παράσταση έλαβε διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς στην Ιταλία ενώ κέρδισε το σημαντικό ιταλικό βραβείο UBU 2017 καλύτερης ερμηνείας καθώς και το βραβείο της Ένωσης Ιταλών Κριτικών. Έχει παρουσιαστεί σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και έχει κερδίσει τη “Χρυσή Δάφνη” για καλύτερη σκηνοθεσία στο MESS festival στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.

O Alessandro Serra ξεκίνησε την καριέρα του παρουσιάζοντας θεατρικές διασκευές των ταινιών του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Είναι ιδρυτής του θεατρικού σχήματος Teatropersona Company με το οποίο έχει παρουσιάσει πολλές δουλειές του ως συγγραφέας, σκηνοθέτης και σκηνογράφος-ενδυματολόγος τόσο στην Ιταλία όσο και στην Γαλλία, Ελβετία, Ρωσία, Πολωνία, Κορέα και αλλού. Πρόκειται να παρουσιάσει δουλειά του στην Μπιεννάλε της Βενετίας.

Η παράσταση θα παιχτεί στη Θεσσαλονίκη στα “Δημήτρια 2019” , στις 29 Σεπτεμβρίου

4-6 Οκτωβρίου, Θέατρο Τέχνης-Υπόγειο

SCENA NUDA

Penelope” (Πηνελόπη) του Matteo Tarasco

Μια παράσταση που φέρνει στο φως το μυθικό πρόσωπο της Πηνελόπης μέσα από κείμενα του Ομήρου, του Οβιδίου και της Μάργκαρετ Άντγουντ.

Κείμενο-σκηνοθεσία: Matteo Tarasco
Με την Teresa Timpano
Πρωτότυπη μουσική: Mario Incudine
Σκηνικά-κοστούμια: Francesca Gambino, Laura Laganà

Φωτογραφίες: Pino Le Pera
Διευθυντής σκηνής: Paolo Pannaccio

Συμπαραγωγή: Accademia di Belle Arti di Reggio Calabria και Scena Nuda – Festival Miti Contemporane

Η «Penelope (Πηνελόπη)» από τη Scena Nuda της Κάτω Ιταλίας (Calabria) είναι ένας θεατρικός μονόλογος βασισμένoς σε κείμενα του Ομήρου, του Οβιδίου και της Μάργκαρετ Άντγουντ, σε δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία του Matteo Tarasco. Η ματιά του δραματουργού- σκηνοθέτη Matteo Tarasco και της πρωταγωνίστριας (και καλλιτεχνικής διευθύντριας της Scena Nuda, Teresa Timpano) εστιάζει όχι στη μυθική αλλά στην ανθρώπινη πλευρά της Πηνελόπης. Μια γυναίκα “σάρκινη”, μια γυναίκα αληθινή, που αγάπησε, ονειρεύτηκε, λαχτάρησε, περίμενε, πόνεσε…και στο τέλος; Ανταμείφθηκε; “ Μα εγώ Οδυσσέα, έζησα όλη μου τη ζωή μέσα από τα δικά σου μάτια…”. Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ “Miti Contemporane” (σύγχρονοι μύθοι) της Καλαβρίας. Ένα κείμενο και μια παράσταση-γέφυρα ανάμεσα στον ελληνική και τον ιταλική πολιτιστική παράδοση.

Η παράσταση θα παιχτεί στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αμαλία στις 30 Σεπτεμβρίου

5 – 7 Οκτωβρίου, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν- Φρυνίχου

Teatro della Città

Miracolo” (Θαύμα) του Giuseppe Massa

Κείμενοσκηνοθεσία: Giuseppe Massa

Σκηνικάκοστούμια: Mela Dell’Erba

Φωτισμοί: Michele Ambrose

Ήχος: Giuseppe Rizzo

Βοηθός στη δραματουργία: Giuseppe Tarantino

Βοηθός σκηνοθέτη: Marco Leone

Βοηθός παραγωγής: Elena Amato

Παίζουν: Glory Arekekhuegbe, Gabriele Cicirello, Paolo Di Piazza

Περίληψη

Δύο αδέλφια που δουλεύουν προσωρινά ως νεκροθάφτες, καλούνται να θάψουν έναν μετανάστη. Στο νεκροταφείο της πόλης όμως δεν υπάρχει πλέον χώρος. Μια τρελή περιπέτεια ξεκινά από τη στιγμή που τα δύο αδέλφια προσπαθούν, χωρίς επιτυχία να ξεφορτωθούν το πτώμα. Ώσπου συμβαίνει το “θαύμα”…

Σημείωση

Το “Θαύμα” γεννήθηκε μέσα από το Write 2016 (πρόγραμμα δημιουργικού residency με Σικελούς και άλλους Ευρωπαίους δραματουργούς στο μοναστήρι της Mandanici, Messina). Το έργο εμπνέεται από τα κύματα μεταναστών που διασχίζουν τη Μεσόγειο προκειμένου να διερευνήσει το πόσο απάνθρωπη γίνεται προοδευτικά η κοινωνία μας. Απέναντι σε αυτή τη διαδικασία εκφυλισμού της κοινωνίας ο συγγραφέας θέτει το ζήτημα της “αγιοσύνης”. Η αντιπαράθεση ανάμεσα στα δύο στοιχεία αποτελεί και τη βάση του έργου: το άγιο απέναντι στο ανθρώπινο, το ανθρώπινο απέναντι στο ζωώδες, το φως απέναντι στο σκοτάδι.

Μη γελάτε! Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν στ’ αλήθεια..!”

Ο Massa γράφει ένα κείμενο εξωφρενικά αστείο, γκροτέσκο, άγριο. Μια δραματική κωμωδία τρόμου! Ένα κείμενο που ζωντανεύει τα ωραιότερα στοιχεία της διαλέκτου του Παλέρμο. Και το σκηνοθετεί με ορμή και ένταση και ισορροπία ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία.

Ο Giuseppe Massa γεννήθηκε το 1978 στο Παλέρμο. Ξεκίνησε ως ηθοποιός το 1997. Το 2006 ίδρυσε με τον Fabrizio Feracanne και τον Giuseppe Provinciano τη θεατρική ομάδα Suta Scuppa, που πήρε το όνομά της από το πρώτο έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Μassa. Σκηνές από το έργο περιλαμβάνονται στην ταινία του Wim Wendersthe Palermo Shooting”. Έργα που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Massa: Rintra

U Cùori, Mamma Mafia, Kamikaze Number Five, Chi a paura delle badanti? (βραβείο Museo Fratteli CerviReggio Emilia), Nel fuoco και άλλα. Στα έργα του τον έχει απασχολήσει πολύ το ζήτημα της μετανάστευσης.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αμαλία στις 29 Σεπτεμβρίου

 

Ώρα έναρξης όλων των παραστάσεων : 21.15

Τιμές εισιτηρίων για κάθε παράσταση είναι 16 € γενική είσοδος και 12 € μειωμένη

Οι διακεκριμένες θέσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά κοστίζουν 18 €

Το Θέατρο Τέχνης ταξιδεύει στην Νότια Ιταλία

Το πρόγραμμα ITALIAN FOCUS 2019 εγκαινιάζεται με την παρουσίαση των παραπάνω τεσσάρων ιταλικών παραγωγών στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο. Θα ακολουθήσει όμως και η μετάκληση ελληνικών παραγωγών στην Ιταλία κατά τη σεζόν 2019-20.

Έχει ήδη προσκληθεί η παράσταση του Θέατρου Τέχνης “Δούλες” του Ζαν Ζενέ σε μετάφραση-σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη στο “Festival dei miti contemporanei” της Scena Nuda στην Καλαβρία στις 30 Νοεμβρίου 2019. Είναι το ίδιο φεστιβάλ στο οποίο παρουσιάστηκε πέρυσι με μεγάλη επιτυχία η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης “Ιούλιος Καίσαρ” του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Νατάσσας Τριανταφύλλη, η οποία στις 6 Δεκεμβρίου 2019 θα παρουσιαστεί στο “Teatro della Città” της Κατάνια.

Κριτικές για την περσινή παρουσίαση του Θεάτρου Τέχνης στην Καλαβρία με τον Ιούλιο Καίσαρα:

Paola Abenavoli il 25 nov , 2018 in Cultura:

“Σκηνική δύναμη και πρωτοποριακή ερμηνεία του «Ιούλιου Κάισαρα» από το θέατρο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ”. Ο «Ιούλιος Καίσαρας» που ανέβηκε από το Θέατρο Κάρολος Κουν της Αθήνας στην Bova, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Miti Contemporanei, υπό τη διεύθυνση της Teresa Timpano, υπήρξε κάτι περισσότερο από μια παράσταση. Η ατμόσφαιρα που επικράτησε κατά τη διάρκεια της παράστασης στην καρδιά της Βοva ήταν ακριβώς αυτή μια μαγικής συνάντησης. Στιγμές ιδιαίτερης συναισθηματικής εμπλοκής, αρχής γενομένης από τον εξωτερικό χώρο του πολιτιστικού κέντρου (όπου φιλοξενήθηκε το γεγονός) όταν ο χορός, άρχισε να αφηγείται την ιστορία μεταφέροντας κυριολεκτικά το κοινό μέσα στην παράσταση. Μια εξαιρετική ερμηνεία ενός από τους πλέον ταλαντούχους Έλληνες ηθοποιούς. Μια μοναδική σκηνική παρουσία που υπνωτίζει το κοινό το οποίο ξεχνά σχεδόν τους υπότιτλους, παρασυρμένο από τη δύναμη και την ικανότητα του Χαραλαμπίδη να το εμπλέκει στα διλήμματα, τις αμφιβολίες και τους στοχασμούς που το σαιξπηρικό δράμα προβάλει μέσα στην οικουμενικότητά τους. Κι έτσι το κοινό αφήνεται να παρασυρθεί από τον ήχο της ελληνικής γλώσσας, την ικανότητα του ηθοποιού να αλλάζει πρόσωπα και χροιά φωνής, μεταφέροντας τον θεατή σε μια περιπέτεια πέρα από τον χρόνο. Μια νέα ανάγνωση του μύθου που ξεπερνά τα ιστορικά σύνορα για να μιλήσει για αισθήσεις και συναισθήματα οικουμενικά. Υπό την καθοδήγηση της σκηνοθέτιδος Νατάσας Τρανταφύλλη (που υπογράφει και την απόδοση του κειμένου μαζί με την Έλενα Τριανταφυλλοπούλου και τον ίδιο τον Χαραλαμπίδη) η παράσταση αγγίζει υψηλά επίπεδα, η σκηνική παρουσία εμπλουτίζεται με κάθε χρήσιμο στοιχείο, από τον φωτισμό ως τη μουσική (εκτός από το θέμα που ανήκει στον Λουντοβίκο Εϊνάουντι η μουσική επένδυση είναι ο ζωντανός ήχος των κρουστών του Πάνου Κούρτη), με στόχο το χτίσιμο μιας αβίαστης και πρωτοποριακής αφήγησης. Όλα αυτά, σε συνδιασμό με την ερμηνεία του πρωταγωνιστή που πλαισιώνεται από την εξίσου εντυπωσιακή Ελεάννα Γεωργούλη, συνθέτουν μια παράσταση-σύμβολο του σημαντικής πορείας-αποστολής του θεάτρου Κάρολος Κουν, την ερμηνεία του κλασσικού μύθου μέσα από μια σύγχρονη ματιά, αντλώντας από το παρελθόν και ατενίζοντας το μέλλον μέσα από την καλλιτεχνική πρωτοπορία.

Ilena Ambrosio 28/11/18 – paneacquaculture.net

Tο Φεστιβάλ Σύγχρονοι Μύθοι (Miti Contemporanei) επέλεξε να παρουσιάσει μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές σκηνές, το θέατρο Κάρολος Κουν της Αθήνας για να ανεβάσει στη σκηνή έναν άλλο μύθο, εκείνον του Ιούλιου Καίσαρα. Η μεταφορά του σαιξπηρικού έργου – άλλος μύθος ο Σαίξπηρ – σε σκηνοθεσία της Νατάσας Τριανταφύλλη, μια νέα σκηνοθέτιδα που έχει να επιδείξει σημαντικές συνεργασίες, όπως αυτή με τον Bob Wilson, εμπειρίες άμεσα ανιχνεύσιμες στην στιλιστική καινοτομία της δουλειάς της. Τίτλος: Δεν είναι δύσκολο να κατανοήσεις τους λόγους της φήμης του (Ρένου Χαραλαμπίδη), η σκηνική παρουσία του είναι αφοπλιστική, καταφέρνει με επιδεξιότητα να αλλάζει πρόσωπα και να μεταφέρει τον θεατή σ’ έναν «Ιούλιο Καίσαρα» παγκοσμίου εμβέλειας. Η ερμηνευτική ικανότητά του έχει τη δύναμη να κάνει ρο κοινό να ξεχνά ότι η παράσταση είναι στα ελληνικά, το αναγκάζει να ξεχάσει τους υπέρτιτλους, και να αφοσιωθεί στη δική του ερμηνεία. Η ελληνικότητα αντανακλάται στον τρόπο που ζουν και αντιλαμβάνονται το θέατρο χωρίς εμμονή στον κλασικισμό, αλλά δίνοντας μια νέα ανάγνωση μέσα από ένα σύγχρονο βλέμμα. Αυτό αποδεικνύεται από τη σκηνοθεσία μέσα από τη σοφή χρήση του φωτισμού ως εργαλείο δόμησης της αφήγησης – για να υπογραμμίσει τον εσωτερικό διάλογο του πρωταγωνιστή με την ψυχή του – και την αποδόμηση της σκηνής, με την ανατροπή της σχέσης μεταξύ θεατών και ηθοποιών στο αρχικό κομμάτι της παράστασης. Κι όλα αυτά για να τονιστεί μία από τις σημαντικότερες πτυχές αυτής της παραγωγής που, όπως τονίζεται από το Θέατρο Κάρολος Κουν, βασίζεται στην ανάλυση της δυναμικής της ανθρώπινης ψυχής, στην εσωτερική διαμάχη ανάμεσα σε καλό και κακό, στα όρια και τις αδυναμίες.

il metropolitano.it

Μεγάλη επιτυχία για την παράσταση της ελληνικού θεάτρου «Κάρολος Κουν». Μια θεατρική στιγμή υψηλοτάτου επιπέδου, με την πρωτοποριακή σκηνοθεσία της Νατάσσας Τριανταφύλλη, που ανύψωσε το σεξπηρικό δράμα πέρα ​​από το χρόνο και το χώρο, αναδομώντας το σκηνικό, ξεκινώντας από την πλατεία και τοποθετώντας αρχικά το κοινό στη σκηνή, δημιουργώντας μια νέα τάξη που θα ανατρέψει στη συνέχεια. Τα φώτα δεν συνοδεύουν αλλά χτίζουν την αφήγηση, ενώ τα κρουστά όργανα παίζονται ζωντανά, στη σκηνή, από έναν από τους διασημότερους Έλληνες μουσικούς, τον Πέτρο Κούρτη. Αλλά είναι κυρίως ο πρωταγωνιστής που κερδίζει το κοινό (και χθες το βράδυ η παράσταση ήταν sold out), το οποίο μοιάζει να «ξεχνάει» τους υπότιτλους στα ιταλικά και να να παρασύρεται από τον ήχο της ελληνικής γλώσσας και την εξαιρετική ερμηνεία του Ρένου Χαραλαμπίδη (ένας από τους καλύτερους και γνωστότερους Έλληνες ηθοποιούς, με πάνω από 50 ταινίες στο ενεργητικό του), με τη μεγαλειώδη σκηνική του παρουσία, την ικανότητα μετάλλαξης, την άψογη άρθρωση, «αιχμαλωτίζει» τους θεατές που βιώνουν συναισθήματα και σκέψεις εκτός χρόνου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.