8ες Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας 2024: Οι εναρκτήριες συναυλίες

Το φεστιβάλ ξεκινάει με το σόλο του Queyras, το έργο “Χιονάτες” σε παγκόσμια πρώτη τη συναυλία των Μουζά – Froschhammer και τη συναυλία των σπουδαστών masterclasses βιολιού και πιάνου.

8ες Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας 2024: Οι εναρκτήριες συναυλίες

8ες Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας 2024: Οι εναρκτήριες συναυλίες
8ες Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας 2024: Οι εναρκτήριες συναυλίες
Τετάρτη, 28.08.2024 – 20:00

Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας – ΕΙΣΟΔΟΣ 10/5 € 

Love triangle

Μουσική του Brahms και των Schumann

Αλεξία Μουζά – πιάνο & Felix Froschhammer – βιολί

«Υπάρχει μόνο η κυρία Schumann στην οποία είμαι αφιερωμένος ψυχή τε και σώματι.»

Johannes Brahms

Ο θαυμασμός, η φιλία, αλλά πιθανώς και η απιστία, είναι τα συστατικά που συνθέτουν την πιο συναρπαστική τριάδα προσωπικοτήτων της κλασικής μουσικής: τον Brahms και τους Schumann. Ο Robert και η Clara είναι ερωτευμένοι και ένα από τα πιο διάσημα ζευγάρια μουσικών της Βιέννης. Κάποια στιγμή ο Robert υποδέχεται στο σπίτι τους έναν πολλά υποσχόμενο νεαρό συνθέτη, τον Johannes Brahms, και όλα αλλάζουν όταν ο Brahms ερωτεύεται τη γυναίκα του Robert. Η ασθένεια που καταλαμβάνει αργότερα τον Robert αφήνει χώρο δράσης για τον Brahms στο σπίτι των Schumann, αλλά εκείνος δεν επιθυμεί να δεσμευτεί περαιτέρω με την ταλαντούχα Clara. Οι δύο τους παρέμειναν καλοί φίλοι, ανταλλάσσοντας πολλές επιστολές, τις οποίες η Clara έκαψε λίγο πριν από το θάνατό της. Εναπόκειται, πλέον, στη μουσική και μόνο να απαθανατίσει την αγάπη τους.

Robert Schumann (1810–1856): Σονάτα για βιολί No.1 σε λα ελάσσονα, Op.105 (1851)

  1. Mit leidenschaftlichem Ausdruck

  2. Allegretto

  3. Lebhaft

Clara Schumann (1819–1896): 3 Ρομάντσες, Op.22 (1853) 

  1. Andante molto

  2. Allegretto: Mit zartem Vortrage 

  3. Leidenschaftlich schnell 

Johannes Brahms (1833–1897): Σονάτα για βιολί No.2 σε Λα μείζονα, Op.100 (1886) 

  1. Allegro amabile 

  2. Andante tranquillo – Vivace – Andante – Vivace di più – Andante – Vivace 

  3. Allegretto grazioso (quasi andante)

Πέμπτη, 29.08.2024 & Παρασκευή, 30.08.2024 – 21:00
Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης

Χιονάτες

Μυθική αφήγηση μιας προαιώνιας σύγκρουσης

Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2024 του θεσμού του  Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός».

Το έργο «Χιονάτες» είναι μια παράσταση για δύο αφηγήτριες και τετραμελές μουσικό σύνολο. Στο έργο, τρεις Χιονάτες «συναντιούνται» και «συνομιλούν» για την οδύνη να μεγαλώνεις, το κόστος να ενηλικιώνεσαι, τα δώρα του δάσους. Οι Χιονάτες, όπως όλα τα παραμύθια, δεν γνωρίζουν κανένα σύνορο γλωσσικό, θρησκευτικό, πολιτισμικό.

Με όχημα το πιο εύθραυστο από όλα τα μουσικά όργανα, την ανθρώπινη φωνή, διαπερνούν τον χρόνο και τους τόπους, αλλάζουν και μας δίνουν υπέροχες εκδοχές τους σε Βαλκάνια, Ευρώπη, Αφρική. Τα μαγικά παραμύθια είναι τραγούδια που παραδίδονται από γενιά σε γενιά και κάθε φορά ενδύονται τους ρυθμούς και τις μελωδίες της κοινότητας του παραμυθά που τα αφηγείται.

Πρωτότυπη μουσική Στάθη Γυφτάκη

Χριστίνα Δίμιζα, Λίλλυ Τριαντάρη – σύλληψη, αφήγηση & δραματουργία

Πόπη Μαλαπάνη – πιάνο

Αρίωνας Γυφτάκης – κοντραμπάσο

Γιώργος Παυλάκος – φλογέρες & φλάουτα με ράμφος

Σοφία Μπράιλα – τραγούδι

Μια παραγωγή των Πόπη Μαλαπάνη και Mission Art ΑΜΚΕ

Ευχαριστούμε θερμά την Βαλερύ Πετί, για την απόδοση στα Ελληνικά του Αφρικάνικου παραμυθιού «Χιονάτη του Ήλιου».

Η εκδήλωση προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Καταβάλλεται μόνο το αντίτιμο εισόδου του αρχαιολογικού χώρου.

Η προκράτηση θέσης είναι υποχρεωτική.

Πληροφορίες & προκρατήσεις:

www.allofgreeceoneculture.gr

Σάββατο, 31.08.2024 – 20:00
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (studio) – ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

Συναυλία σπουδαστών masterclasses βιολιού και πιάνου

Το λεπτομερές πρόγραμμα της συναυλίας θα ανακοινωθεί κατά τη διάρκεια των σχετικών masterclasses.

Κυριακή, 01.09.2024 – 20:00
Εκκλησιαστήριο Αρχαίας Μεσσήνης – ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

Queyras SOLO

Έργα για τσέλο των  Bach, Saygun, Barriere και Kodály

Περιέργεια, ποικιλομορφία και σταθερή αφοσίωση στην ίδια τη μουσική χαρακτηρίζουν το καλλιτεχνικό έργο του Jean-Guihen Queyras. Είτε επί σκηνής, είτε δισκογραφικά, βιώνει κανείς έναν καλλιτέχνη αφοσιωμένο πλήρως και με πάθος στη μουσική. Οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις του στην παλαιά, αλλά και στη σύγχρονη μουσική είναι εξίσου διεξοδικές. Ο Jean-Guihen Queyras υπήρξε ιδρυτικό μέλος του κουαρτέτου Arcanto και είναι μέλος ενός περίφημου τρίο με την Isabelle Faust και τον Alexander Melnikov· ο τελευταίος είναι, μαζί με τον Alexandre Tharaud, τακτικός συνοδός του. Η ευελιξία της μουσικής του δημιουργίας έχει οδηγήσει πολλές αίθουσες συναυλιών, φεστιβάλ και ορχήστρες να τον προσκαλέσουν ως Artist in Residence. Ο Jean-Guihen Queyras εμφανίζεται συχνά με διάσημες ορχήστρες και μαέστρους και η δισκογραφία του είναι εντυπωσιακή. Είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μουσικής του Φράιμπουργκ και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του φεστιβάλ Rencontres Musicales de Haute-Provence στο Forcalquier της Γαλλίας.

www.jeanguihenqueyras.com/en

-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-

Johann Sebastian Bach (1685–1750): Σουίτα για βιολοντσέλο No.1 σε Σολ μείζονα, BWV 1007 (1717–23)

  1. Prélude

  2. Allemande

  3. Courante

  4. Sarabande

  5. Menuett I & II

  6. Gigue

Ahmed Adnan Saygun (1907–1991): Παρτίτα για βιολοντσέλο σόλο, Op.31 (1955)

  1. Lento

  2. Vivo

  3. Adagio

  4. Allegretto

  5. Allegro moderato

– ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ-

Jean-Baptiste Barrière (1707–1747): Σονάτα για δύο βιολοντσέλα σε Σολ μείζονα (ca. 1737–40)

  1. Andante

  2. Adagio

  3. Allegro prestissimo

Με την Indira Rahmatulla – βιολοντσέλο

Zoltán Kodály (1882–1967): Σονάτα για βιολοντσέλο σόλο, Op.8 (1915)

  1. Allegro maestoso ma appassionato

  2. Adagio (con grand’ espressione)

  3. Allegro molto vivace

Η συναυλία συνδιοργανώνεται με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.